درشهرستان سربیشه درسطح ٢۰۰ هکتار از اراضی خارشتر کشت شده است.

جوادی بایگی مدیرجهادکشاورزی سربیشه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت : محصول خارشتر درشهرستان سربیشه به صورت مکانیزه کاشت وبرداشت می شود.

او افزود : سطح زیر کشت این محصول ٢۰۰ هکتار است که باتوجه مزایای بیشمار آن برای تعذیه دام‌ها به ویژه شتر و توسعه پرورش شتر شاهد افزایش سطح زیر کشت آن خواهیم بود.

مدیرجهادکشاورزی سربیشه بیان کرد : کشت خارشتر در مراتع و اراضی بایر مانع بلند شدن گرد و غبار و خنثی کردن انتقال ذرات شن و خاک به اراضی توسط باد در حاشیه بیابان‌ها می‌شود.

جوادی بایگی اظهارداشت: ارزش غذایی خارشتر که به صورت علوفه خشک یا سیلو شده قابل استفاده برای دام بوده و می‌توان جایگزین مخلوط کاه و یونجه کرد.

او گفت: تولید این علوفه بسیارارزان برای دام می‌باشدویکی از محصولات آن ترنجبین می‌باشد که برای دارو و صادرات استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرجهادکشاورزی سربیشه ادامه داد : خارشتریکی از گیاهان سازگار با آب‌هایی با درجه سختی بالا، قابلیت رشد در شرایط بیابانی خشک و نیمه خشک را دارد و توسعه آن از طریق قلمه زدن و کاشت بذر می‌باشد و به صورت خودرو در دشت‌ها سبز می‌شود

او افزود: از گیاهانی است که محصولات آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع دام، صنایع غذایی و صنایع داروئی مورد استفاده قرار می‌گیرد از گل‌های آن برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل خارشتر استفاده کرد.

جوادی بایگی  نیاز ابی پایین، هزینه کاشت و نگه داری کمتر، قابلیت نگه داری بیشتر و چند وجهی بودن خواص خارشتر را از دیگر مزایای آن برشمرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
با سلام قیمت علوفه خارشتر کیلویی چنده؟؟؟
آخرین اخبار