رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ شرکت و واحد فناور جدید در استان را به عنوان دانش بنیان ارزیابی کرد.

امین رضا ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: با دانش بنیان شدن ۴۰ شرکت و واحد فناور در سال ۹۹، تعداد شرکت‌های دانش بنیان فارس به ۲۰۰ شرکت رسیده است.

او ادامه داد: این شرکت‌ها و واحد‌های فناور در حوزه‌های مختلف از جمله آی تی، هوش مصنوعی، الکترونیک، پزشکی و تجهیزات پزشکی فعال هستند.

راه اندازی پردیس پارک علم و فناوری در سه نقطه فارس

رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای راه اندازی پردیس‌های این پارک در دانشگاه‌های استان گفت: در این زمینه، برنامه‌های مشترکی با دانشگاه‌های مختلف داشتیم که هر کدام در حال به نتیجه رسیدن است.

ذوالقدر افزود: راه اندازی پردیس پارک علم و فناوری در دانشگاه صنعتی شیراز نهایی شده است، همچنین در لامرد و نی ریز با مشارکت دانشگاه ها، برنامه‌هایی برای راه اندازی پردیس داشتیم که در حال نهایی شدن است.

او ادامه داد: هدف ما ارتباط و تعامل بیشتر دانشجویان با شرکت‌ها و تیم‌های آنهاست تا بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را ترویج دهیم و موقعیت‌های کاری را برای دانشجویان فراهم کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس همچنین در مورد روند واگذاری اراضی به صورت اجاره بلند مدت به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:این موضوع به خوبی پیش رفته است، اما در مرحله انتخاب شرکت‌ها حساسیت‌هایی وجود دارد که با دقت بیشتری در حال بررسی و انتخاب هستیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار