مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۵۳ روستا با بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان روی گسل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تعداد روستا‌های در محدوده گسل  زنجان ۱۵۳ روستا با ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی است که از این تعداد ۵ هزار و ۹۲۱ واحد (معادل ۳۳ درصد) مقاوم سازی شده است.
 
او افزود: در استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده که تاکنون ۵۳ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی زنجان معادل ۴۹ هزار و ۳۰۱واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تا پایان امسال بیش از ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان مقاوم سازی می‌شود.

خواجه‌ای ادامه داد: ۲ هزار واحد از این تعداد در قالب مسکن محرومین است که برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان زنجان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۹۹ درصد ابلاغ سهمیه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در بانک‌های عامل انعقاد قرارداد شده است، افزود: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال ۹۸ در استان زنجان به تعداد ۳ هزارو ۱۹۱ واحد ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان به اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است که برای پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستا‌های مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.