کاهش ۶ درصدی مصرف گاز همدانی‌ها

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت:مصرف گاز همدانی‌ها امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عبدالله فیاض, مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از مصرف بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز در هشت ماهه امسال خبر داد و افزود: مصرف گاز از ابتدای آذرماه تاکنون با وجود آغاز فصل سرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود شش درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: مشترکان همدانی در هشت ماهه امسال یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون و ۴۲۲ هزار مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که ۳۲ درصد در بخش خانگی،‌ ۲۹.۳ درصد در بخش تجاری ،‌ ۲۸ درصد در بخش نیروگاه، ۹ درصد در بخش صنعتی و ۱.۷ درصد در سایر بخش ها مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه همدان نخستین استان سبز کشور بوده است، تصریح کرد: تا پایان آبان ۶۳۰ هزار و ۹۱۵ مشترک از گاز طبیعی برخوردار بودند که ۸ هزار و ۸۶۳ مشترک در سال جاری به جمع مصرف‌کنندگان گاز طبیعی استان همدان اضافه شدند.

فیاض اظهار داشت: ۵۸۴ هزار و ۶۸۱ مشترک خانگی، ۴۲ هزار و ۹۹۱ مشترک تجاری و عمومی، ۳۱۹۰ مشترک صنعتی و کشاورزی، پنج نیروگاه و ۴۸ جایگاه CNG فعال از گاز طبیعی استان همدان مصرف می‌کنند.

او درباره محدودیت مصرف گاز در نیروگاه در فصل زمستان، یاد آور شد: محدودیت مصرف در بخش نیروگاهی و مصرف‌کنندگان عمده از طریق دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام می‌شود و شرکت گاز استان همدان طبق موارد اعلامی اجرا کننده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز طرح حذف قبوض کاغذی تاکنون بیش از ۹۵ درصد مشترکان در این طرح مشارکت کرده‌اند، گفت: صورتحساب گازبها از طریق پیامک برای مشترکان ارسال می‌شود و همچنین همه مشترکان می‌توانند از روش‌های متنوع ارائه خدمات غیرحضوری شامل سایت شرکت،‌ سامانه پیامکی، تلفن گویا و اپلیکیشن موبایلی شرکت گاز استان همدان استفاده کنند.

فیاض با تأکید بر رعایت نکات ایمنی با آغاز فصل سرد، به مشترکان گاز استان همدان درباره استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و متناسب با محیط و با راندمان انرژی بالا توصیه کرد و یادآور شد: طول شیلنگ‌های گاز نباید حداکثر از یک و نیم متر بیشتر بوده و شیلنگ‌های گاز هرگز نباید در معرض حرارت اجاق گاز و سایر وسایل گازسوز قرار گیرند، پوسیدگی و شکننده بودن شیلنگ‌ها هر سال باید چک شود، برای محکم کردن شیلنگ‌های گاز از یک طرف به وسایل گازسوز و از طرف دیگر به شیر گاز حتماً باید از بست‌های فلزی استفاده کرده و با استفاده از کف صابون آزمایش عدم نشت گاز را انجام داد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.