مدیر عامل شرکت استان همدان گفت: با افزایش سرمای هوا میزان مصزف گاز در استان افزایش یافت و نیاز است با مشارکت مردم مصرف گاز را بهینه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عبدالله فیاض، مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه استان همدان نخستین استان کشور بود که گاز را به تمامی روستاهای واجد شرایط گاز رساند گفت: با ورود موج سرمای فراگیر و پایدار در بیش از ۲۰ استان کشور از جمله استان همدان و افزایش بی سابقه مصرف گاز، صرفه جویی سراسری برای عبور از روز‌های سرد زمستان را بیش از پیش ضروری ساخته است.

او افزود: با صرفه جویی گاز همه مردم می‌توانند از گاز طبیعی بهره‌مند شوند و صنایع نیز به تولید بپردازند.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان ادامه داد: با توجه به‌شدت سرمای هوا در استان‌ و دمای منفی چندین درجه ، در صورت توجه نکردن مصرف کنندگان خانگی بر صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف گاز، ممکن است با کمبود گاز مواجه می شویم.

فیاض اظهار داشت: استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیر‌های ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه یعنی ۱۸ تا ۲۱ درجه و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آن‌ها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز است.

او از دیگر راهکار‌های  صرفه جویی در مصرف گاز به دو جداره و عایق کردن در و پنجره‌ها گرفته تا نصب پرده‌های ضخیم و قطور دانست.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار