دادگاه‌های ایالتی میشیگان و جورجیا شکایت حقوقی تیم دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را نپذیرفتند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دعاوی حقوقی دونالد ترامپ در خصوص تقلب و دستکاری در انتخابات سوم نوامبر در دو ایالت میشیگان و جورجیا نیز بدون دستیابی به نتیجه مطلوب برای او رد شد.

دادگاه‌های ایالتی در میشیگان و جورجیا بامداد سه شنبه دعاوی ارائه شده از سوی سیدنی پاول، وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا در خصوص تقلب در انتخابات را نپذیرفتند. وکیل ترامپ در شکوائیه‌های خود با تکرار ادعای تقلب در انتخابات سوم نوامبر، از دادگاه‌های این دو ایالت خواسته بود تا پیروزی جو بایدن را ملغا و ترامپ را پیروز اعلام کنند.

لیندا پاکر و تیموتی باتن، قضات منطقه‌ای دیترویت و آتلانتا اعلام کردند شاکیان از جایگاه قانونی لازم برای ارائه چنین درخواستی برخوردار نیستند. آن‌ها تاکید کردند مردم آمریکا نظر خود را از طریق انتخابات اعلام کردند که به هیچ صورت قابل تغییر نیست.

ایالت جورجیای آمریکا روز دوشنبه، برای سومین بار پس از بازشماری آرا، با تأیید نتیجه انتخابات، بر پیروزی جو بایدن صحه گذاشت؛ اقدامی که ضربه‌ای بزرگ به تلاش‌های ترامپ برای معکوس کردن نتیجه انتخابات محسوب می‌شود.

ماه گذشته «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، با کسب ۳۰۶ رای الکترال در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شده، اما ترامپ به طور مکرر موضوع تقلب انتخاباتی را مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به‌راه انداخته است. همچنین به تازگی ترامپ اعلام کرده است در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش نیز نامزد خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار