استاندار زنجان گفت: هم اکنون میزان صادرات نسبت به فروردین ماه امسال جهش خوبی یافته است و این نشان می‌دهد که اگر یک گام محدودیت‌ها برداشته و شرایط فراهم شود اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی  استاندار زنجان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان گفت: صادرات زنجان از نظر ارزشی فروردین امسال ۷۸ درصد و به لحاظ وزنی ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه  پارسال کاهش داشت که این میزان هم اکنون به لحاظ ارزش به ۶ درصد رشد و از نظر وزنی هم به ۲ درصد رشد رسیده است که این وضعیت جهش فوق العاده‌ای در امر صادرات استان زنجان محسوب می‌شود.

او افزود: این در حالی است که میانگین صادارت کشوری به لحاظ ارزش ۱۹ درصد و به لحاظ وزن نیز ۱۴ درصد کاهش دارد.

حقیقی ادامه داد: این حرکت‌ها به طور یقین در ماه‌های پایانی سال سرعت بیشتری خواهد گرفت، البته ارزش یک تن صادرات استان  زنجان بالای ۶ برابر صادرات کشور و واردات نیز نصف میانگین کشوری است و این موضوع نشان می‌دهد که مواد صادراتی تبدیل به احسن شده و واردات به زنجان نیز کاملا مواد اولیه، خام و فراوری نشده است.

استاندار زنجان ادامه داد: طبق مصوبه شورای تامین در راستای تسهیل در امر صادرات و واردات و مصوبه‌ای که بر اساس آن از پارسال پیگیر واردات موقت بودیم و طی ۲ ماه گذشته به دستور رئیس جمهور این مهم به وزارت صمت واگذار و ابلاغ شد که نمود‌های عینی آن را در ماه‌های آینده مشاهده خواهیم کرد.

او در ارتباط با وضعیت و مشکلات ۳۵۷ کارت بازرگانی استان زنجان نیز گفت: این موضوع در جلسه آینده مطرح و موارد بحث و بررسی خواهد شد تا راهکار‌های حل مشکلات این بخش احصا شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: در خصوص موانع و ملاحظات خارجی نیز مسائل قابل رفع احصا شده است که این موارد با هماهنگی‌های قبلی با وزیر امور خارجه مطرح خواهد شد، تا گشایش‌هایی انجام شود و از طرفی طی برنامه‌هایی نیز تلاش می‌شود در دیدار با معاون اقتصادی رییس جمهوری مطالب مد نظر ارائه شود.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.