مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: مجموع شبکه گازرسانی احداث شده در استان یزد از مرز ۱۰ هزار کیلومتر گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: این استان با وسعت بیش از ۷۴ هزار کیلومتر به عنوان یکی از وسیع‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود لذا توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان مستلزم توسعه شبکه‌های گازرسانی می‌باشد.

او افزود: علی رغم صعب العبور بودن بخش زیادی از مسیرها، با حمایت‌های دولت، شرکت ملی گاز ایران و همچنین شرکت گاز استان تاکنون مجموعاً ۱۰ هزار و ۵۹۶ کیلومتر شبکه شامل ۸ هزار و ۹۳۱ کیلومتر شبکه پلی اتیلن و یک هزار و ۶۶۵ کیلومتر شبکه فولادی احداث شده است.

علی اکبر میدانشاهی، ادامه داد: با این میزان شبکه گذاری بیش از ۴۷۵ هزار مشترک جذب و ۲۵۲ هزار انشعاب گاز نصب شده که جذب بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشترک و نصب حدود ۴ هزار و ۳۰۰ انشعاب در سال جاری صورت گرفته است.

این مسئول اظهار داشت: ماحصل این اقدامات، گازرسانی به تمامی ۲۱ شهر استان و ۵۶۴ روستای واجد شرایط و بهره مندی ۹/۹۸ درصد جمعیت استان از گاز طبیعی بوده که استان یزد را در زمره استان‌های سبز کشور قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد بیان کرد: علی رغم این حجم از توسعه در اقصی نقاط استان و گازرسانی به بخش‌های مختلف، خدمت رسانی همچنان بدون هیچ گونه وقفه‌ای ادامه دارد.

میدانشاهی ادامه داد: اجرای یک هزار کیلومتر شبکه به عنوان یکی از اهداف پیش بینی شده این شرکت در سال ۹۹ در نظر گرفته شده که منجر به نصب شش هزار علمک و جذب ۱۷ هزار مشترک خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه با پیشرفتی که در اجرای پروژه‌ها صورت پذیرفته قطع به یقین به هدف پیش بینی دست خواهیم یافت و شاهد توسعه شبکه‌های گازرسانی و به دنبال آن بهره مندی هر چه بیشتر جمعیت استان از این نعمت خدادادی خواهیم بود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار