فرد متخلفی که پس از شکار یک سر خارپشت در رزن، تصاویر آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا گوهری، سرپرست حفاظت محیط زیست رزن گفت: فرد متخلف اقدام به انتشار تصویر خود در کنار یک سر «تشی» در شبکه‌های اجتماعی کرده بود که با همکاری پلیس فتا شناسایی شد.

رضا گوهری رفعت افزود: شکارچی متخلف ساکن یکی از روستا‌های رزن است و با دستور مقام قضائی توسط محیط‌بانان شهرستان رزن دستگیر و به جرم شکار غیر مجاز، با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شد.

برخی از شکارچیان به منظور خودنمایی و نشان دادن قدرت خود اقدام به انتشار تصاویری از خود به همراه اسلحه و گونه جانوری شکار شده در فضای مجازی می‌کنندکه این رفتار برای جامعه و بویژه کودکان و جوانان، از لحاظ رفتار‌های فردی و اجتماعی ممکن است تاثیر گذار باشد.

گوهری رفعت یادآوری کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون این دومین مورد از شناسایی و دستگیری متخلفانی است که پس از شکار غیرمجاز، تصاویر حیات وحش شکار شده را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و در پرونده نخست نیز فرد متخلف اقدام به انتشار تصویر شکار خرگوش کرده بود.

کارشناسان محیط زیست میگویند: باور غلط تأثیر مثبت، خوردن گوشت تشی در درمان برخی از امراض و بیماری‌ها از جمله آسم، منجر به شکار این گونه جانوری شده است در حالی که از منظر علمی این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رزن همچنین گفت: حمایت و حفاظت از حیات وحش ضروری است و انتظار می‌رود مردم ضمن حفاظت از محیط زیست و گونه‌های جانوری هرگونه تخلف محیط زیستی را به سامانه ۱۵۴۰ گزارش دهند.

تشی یا خارپشت، پرخار‌ترین جانور روی زمین است. نام علمی این جانور خوک پرخار معنی می‌دهد. در حدود ۲۴ نوع جوجه تیغی وجود دارد و همه آن‌ها با پوششی از خار‌های سوزن مانند دارند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار