با وجود بارش مستمر در محور‌های مواصلاتی استان مرکزی تلاش راهداران موجب شد تا این محورها بسته نشود.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در این روز‌های زمستانی مردم استان مرکزی شاهد بارش برف هستند، بارش برف از عصر دیروز بیشتر نقاط استان مرکزی را فرا گرفت و موجب لغزندگی جاده‌ها شد.

اما با وجود این بارش‌ها با تلاس مستمر و پیگیر راهداران تمامی جاده‌های استان مرکزی اکنون باز است و تردد در آن‌ها در جریان دارد.

راهداران استان مرکزی در بارنگی اخیر برای جلوگیری از لغزندگی و بروز حوادث رانندگی سه هزار تن مخلوط ماسه و نمک پاشیدند.

تلاش راهداران استان مرکزی در روز‌های سرد برفی

زندی فرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: ۱۴ هزار کیلومتر باند از جاده‌های این استان در پی بارش برف پاییزی از دیشب تا صبح امروز برفروبی و پاکسازی شد.

زندی‌فر افزود: برفروبی و نمک‌پاشی جاده‌های استان از سوی ۵۴ گروه راهداری متشکل از ۳۱۹ راننده و راهدار و با استفاده از ۲۲۶ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک انجام شد.

تلاش راهداران استان مرکزی در روز‌های سرد برفی

شهرستان ساوه استان مرکزی هم به دلیل داشتن ۶ محور مواصلاتی مهم کشوری از شهرستان‌هایی است که در زمینه راهداری از شهرستان‌های با اهمیت بالاست و۱۱ اکیپ برفی روبی در محور‌های مواصلاتی در این شهرستان ساوه فعالیت می‌کنند تا راه‌ها بسته نماند.

ابراهیم مردانی مدیر اداره راهداری شهرستان ساوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: در ۶ محور مواصلاتی شهرستان ساوه ۱۱ اکیپ برفی روبی در حال تلاش برای بازگشایی محور‌ها هستند.

تلاش راهداران استان مرکزی در روز‌های سرد برفی

مردانی افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ تن ماسه و نمک در سطح محور‌ها پاشیده شده است.

حاصل زحمات نیرو‌های راهداری امنیت رانندگان و رضایت آنهاست تا با خیالی آسوده به مقصد بیاندیشند و با طیب خاطر به کار‌های شخصی زندگی برسند و یا مسافران وکالا‌ها را جابجا کنند.

رانندگان عبور کننده از محور‌های ساوه- همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از بازبودن جاده و فعالیت عوامل راهداری ابراز رضایت داشتند و خواستار توجه بیشتر عوامل راهداری در آزادراه ساوه همدان بودند.

تلاش راهداران استان مرکزی در روز‌های سرد برفی

اکنون با تلاش راهداران محور‌های مواصلاتی شهرستان ساوه باز است و تردد روان در آن جریان دارد و رانندگان‌ای در راه مانده وجود ندارد.

میرزایی فرماندار ساوه در حاشیه بازدید سرزده از محور ساوه- همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده در مدیریت بحران شهرستان تردد امن برای رانندگان رقم خورد.

تلاش راهداران استان مرکزی در روز‌های سرد برفی

میرزایی افزود: علیرغم شدت گرفتن بارش برف در محور‌های مواصلاتی راهداران با نمک پاشی راهداران در تلاش بوده و محور‌ها را مرتب بازگشایی کردند تا مسدود نشود.

بارش برف که از صبح دیروز در محور‌های استان مرکزی آغاز شده بود، تا بامداد امروز ادامه داشت و باز بودن محور‌ها در این شرایط نشان دهنده تلاش مستمر راهدادارن در این هوای سرد برفی است.

تلاش راهداران استان مرکزی در روز‌های سرد برفی

اگر چه با تلاش راهداران تمامی جاده‌های استان مرکزی اکنون باز است و تردد در آن‌ها در جریان دارد، اما رانندگان برای سفر باید وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی تجهیز کنند.

تلاش راهداران استان مرکزی در روز‌های سرد برفی

سرهنگ پور شمس رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده ها، رانندگان از سرعت غیرمجاز خودداری و با احتیاط رانندگی کنند و حتما زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات زمستانه را به همراه داشته باشند.

تلاش راهداران استان مرکزی در روز‌های سرد برفی

در روز‌های برفی و بارانی رانندگان باید قبل از سفر شیشه‌های اتومبیل و چراغ‌های جلو و عقب، چراغ‌های ترمز، وسایل هشدار دهنده از قبیل، بوق، فلاشر، چراغ‌های راهنما و ... را بازدید و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.