عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: معتقدم که نظام پرداخت فعلی یارانه دوام چندانی نخواهد داشت و مجلس اصلاحاتی جدی در این زمینه اعمال خواهد کرد.

کلیات بودجه در صورت عدم اصلاح در صحن مجلس رد خواهد شد/مجلس شیوه پرداخت یارانه ها را اصلاح می‌کنداحمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس اظهار کرد: آنچه در قالب لایحه بودجه به مجلس ارائه شده، نشان می‌دهد که منابع و مصارف کشور بر اساس واقعیت درج نشده است.

وی افزود: متاسفانه منابعی که در بودجه سال ۱۴۰۰دیده شده بیشتر بر پایه نفت بوده که آید امر با واقعیت‌های موجود مطابقت ندارد.

راستینه بیان کرد: از طرفی رشد ۴۳ درصدی در مصارف و هزینه‌های جاری کشور وجود دارد که این امر نشان می‌دهد که لایحه بودجه ۱۴۰۰ با واقعیت سنخیتی ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متاسفانه بودجه شرکت‌های دولتی به صورت شفاف دیده نشده در حالی که اعتبارات این شرکت‌ها حدود ۳۳برابر بودجه عمومی کشور است.

وی ادامه داد: قیمت ارز در بودجه سال ۱۴۰۰، یازده هزار تومان در نظر گرفته شده در حالی که همان فساد و رانتی که در قالب ارز ۴۲۰۰تومانی رخ داد در قالب این نرخ نیز صورت خواهد گرفت بنابراین دولت باید نسبت به اصلاح قیمت ارز اقدام کند.

راستینه تاکید کرد: ما در لایحه بودجه به دنبال این هستیم که جدول ما به تفاوت مصارف ارزی و ریالی به صورت شفاف بیان شود، اما متاسفانه به دلیل آنکه این مصارف در بودجه درج نمی‌شود دولت به خود اجازه می‌دهد تا مابه التفاوت فروش ارز را از هرکجا که دوست دارد هزینه کند.

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: کلیات لایحه بودجه سال آینده دارای مشکلات بسیار جدی است و اگر دولت اراده‌ای برای اصلاح آن نداشته باشد طبیعتاً این کلیات شانس رای آوری در صحن را نخواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم تجمیع یارانه‌ها در بودجه سال آتی تاکید کرد: اساسا مدل پرداخت یارانه در بودجه سال آینده غلط است و نمایندگان اجماع دارند که نظام پرداخت یارانه‌ها جامع باشد به گونه‌ای که ما بدانیم از محل یارانه‌های آشکار و نهان در لایحه بودجه سهم هر خانوار چقدر است، معتقدم که نظام پرداخت فعلی یارانه دوام چندانی نخواهد داشت و مجلس اصلاحاتی جدی در این زمینه اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اخه خودتون 45هزارتومون چی میمونه کنه برای ماخداازاونهای که حق مارو خوردن نگذره ایشالله بهت زدی زودروسیاه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اين يارانه شده جنگ اعصاب برا مردم
با جناغ ما از كانادا دو ساعت تلفني با من تماس گرفت تا اطلاعاتش رو بزنم يارانه اش وصل بشه جالبيش اينه كه ده تا پينت هاوس تو تهران داره و اونجام مهندس عاليرتبه است و ماهي بيست هزار دلار درآمد داره ولي بهش ميگي انگار فحشش دادي و ميگه من ايراني ام و حقمه
حالا انگار اگه اينو نگيره ايراني نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
كشتن خودشونو با اين يارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
جوری اصلاح کنید که قشر ضعیف هم بتونن بالا بیایند و نفسی بکشند نه اینکه حقوق های زیبا زیباتر شوند. خداییش این حقوق های پایین بیچارمون کرده
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
به جای پرداخت یارانه وضعیت اقتصاد رو اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
بالاخره نفهميديم مجلس حقوق و مزايا و خودرو براى نماينگان را اصلاح كرد و نمايندگان از بخور و نمير نجات يافتند يانه؟
آخرین اخبار