نماینده چابهار گفت: سیستان‌وبلوچستان از نظر تاریخی پایین‌ترین رتبه‌ را در شاخص‌ توسعه انسانی داراست و ضرورت دارد در این زمینه یک تغییر مثبت در بودجه اتفاق بیفتد.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نتایج سفرهای نمایندگان به استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان علی‌رغم خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی از نظر تاریخی پایین‌ترین رتبه‌ها را در شاخص‌های انسانی دارد، توضیح داد: ممنوعیت صید ترال به مدت دو سال با محوریت فراکسیون محیط زیست رخ داد که با سفر قالیباف و نواب رئیس مجلس اجرایی شد.

او ادامه داد: اعطای مجوز صید به صیادان منطقه با تأکید نیکزاد، نایب رئیس مجلس بررسی شد که البته تا این لحظه اجرایی نشده و پیگیری‌های بسیار جدی در این زمینه انجام شده است.

سعیدی اظهار کرد: پس از سفر قالیباف، رئیس مجلس پیگیری‌های بسیار ویژه در حوزه آب منطقه رخ داد و اعتبارهایی برای این موضوع اختصاص داده شد.


بیشتر بخوانید

  • صید ترال به مدت دو سال متوقف می‌شود


سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: در نتیجه این سفرها برای اولین بار وارد مسئله حاشیه نشینی شهر چابهار شدیم و از نزدیک و بی پرده مشکلات حاشیه نشینی هم دیده شد؛ امیدواریم تصمیم گیری‌های متعدد به نتیجه برسد.

سعیدی گفت: برای مثبت شدن شاخص‌های توسعه انسانی باید یک تغییر مثبت در زمینه بودجه اتفاق بیفتد و تخصیص‌های سازمان برنامه و بودجه با پیگیری‌های نمایندگان مجلس به صورت صددرصد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار