رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کاهشی شدن روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،دکتر نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان از کاهشی شدن روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه خبر داد و از مردم این استان خواست تا از برگزاری و حضور در شب نشینی‌ها خودداری کنند.

او با بیان اینکه مردم باید توجه داشته باشند که این شرایط بسیار شکننده است اظهارداشت: ما یکبار این شرایط و روند کاهشی بیماران کرونایی را در استان سمنان تجربه کرده‌ایم.

دکتر دانایی افزود: پس از تعطیلاتی که در نوروز امسال برای کاهش شیوع کرونا اعلام شد و محدودیت‌هایی که برای این در نظر گرفته شد؛ ما به حداقل تعداد بیماران در روز رسیدیم؛ در حدی که تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان سمنان به صفر رسیده بود؛ اما عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط بخشی از مردم عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی منجر به بازگشت استان سمنان به شرایط نامناسب ابتدای اپیدمی کرونا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان اضافه کرد: تعداد بیماران و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در خیز جدید بیماری، بیش از تعداد بیماران و مرگ‌ومیر ناشی از آن در خیز نخست این بیماری در اسفند و فروردین ماه گذشته بود.

دکتر دانایی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره منع ترددهای شبانه در استان‌ها و آخرین وضعیت استان سمنان در این خصوص گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تا اطلاع ثانوی، فعلاً محدودیت تردد شبانه در استان سمنان وجود ندارد.

او تأکید کرد: البته تأکید ما این است که مردم استان سمنان باید رعایت کرده و از برگزاری و حضور در شب‌نشینی‌ها پرهیز کنند؛ چراکه دورهمی های شبانه به ویژه در این شب‌های بلند زمستان، بزرگترین خطر برای انتقال ویروس کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان عنوان کرد: همان‌طور که بارها و بارها از طریق رسانه‌ها اعلام شده است بزرگ‌ترین علت افزایش بیماری در هفته‌های اخیر همین دورهمی‌های شبانه بوده است.

دکتر دانایی اظهارداشت: لیست زیادی از بیماران مبتلا به کرونا در استان سمنان با نام‌های خانوادگی یکسان و نسبت‌های فامیلی در بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده‌اند و این خطری جدی است که همه باید به آن توجه داشته باشند.

او با اشاره به کاهش محدودیت‌ها با توجه به تغییر رنگ شیوع کرونا در استان سمنان عنوان کرد: کاهش محدودیت‌ها منجر به بازگشایی اماکن بیشتری در استان شده است؛ بنابراین باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در مرکز و شرق استان سمنان، کمی کاهشی شدن است گفت: امیدواریم این روند کاهشی همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.