معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور گفت: رشته‌های علوم پایه مانند کامپیوتر، برق، الکترونیک و... با کمک یکدیگر صنعت هسته‌ای کشور را تشکیل می‌دهند.

محمد صادق بیجندی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شهادت فخری زاده اظهار کرد: شهادت هنر مردان خداست و به قول شهید سلیمانی ما ملت شهادت هستیم. 

او درباره تاثیر ترور شهدای هسته ای بر روند پیشرفت علمی کشور گفت: بروز اتفاقات تلخ و طاقت فرسا مانند ترور دانشمندان هسته‌ای باعث می‌شود تا جامعه علمی با عزتمندی و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به گذشته و با امید بیشتری به آینده حرکت کند و خون شهید فخری زاده باعث زنده شدن یادبود مابقی شهدای هسته‌ای کشور خواهد شد.

بیجندی تصریح کرد: در آینده فخری زاده‌های زیادی را در داخل ایران خواهیم داشت و باید مطمئن باشیم که جامعه علمی کشور با عزم و همت بیشتر و جدی‌تر نسبت به گذشته انجام وظیفه خواهد کرد و قله‌های موفقیت و صعود بحث‌های علمی را به مرور طی می‌کند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: تاکنون دانشمندان زیادی را در عرصه‌های پژوهشی و علمی کشور پرورش  داده ایم و امیدواریم که بتوانیم در آینده اخبار خوبی را از همه حوزه‌های کشور به ویژه دانشمندان جوان و گمنام به ملت بدهیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور درباره هدف دشمنان از انجام ترور شخصیت‌های ایرانی گفت: ناامید کردن و آسیب جامعه علمی و ایجاد بحث‌های سیاسی، هدف شوم دشمنان از ترور شخصیت‌ها و دانشمندان ایرانی است اما  با درایت مقام معظم رهبری و همت همه ارکان نظام، این هدف به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید زیرا جامعه علمی، بسیار پویاست.

بیجندی با اشاره به تاثیر جذب دانشمندان در رشته‌های هسته‌ای با توجه به ترور دانشمندان بیان کرد: ترور دانشمندان در جذب جوانان به رشته‌های هسته‌ای تاثیرگذار است. بعد از ترور شهید شهریاری شنیده ام که استقبال جامعه نخبه کشور از رشته‌های هسته‌ای بسیار بیشتر شده است، اگر چه رشته هسته‌ای یک رشته بین بخشی است که رشته‌های علوم پایه زیادی مانند کامپیوتر، برق، الکترونیک، مکانیک و حتی مدیریت با کمک یکدیگر صنعت هسته‌ای کشور را شکل می‌دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مگه ریاضی و فیزیک وشیمی علوم پایه نبودن
آخرین اخبار