آسیب بارندگی ها در خوزستان و ادامه پیگیری برای ارزیابی خسارت ها

معاونت عمرانی و برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: ارزیابی خسارت‌های ناشی از آبگرفتگی در خوزستان از سوی بنیاد مسکن استان بدون وقفه در حال انجام است.

فاضل عبیات معاونت عمرانی و برنامه ریزی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در تشریح آخرین اقدامات درخصوص ارزیابی خسارت‌های ناشی از آبگرفتگی‌ها در استان گفت: بیشترین آسیب‌ها به منازل و لوازم زندگی ساکنان بندر امام خمینی (ره) و شهر چمران وارد شد.

او با بیان اینکه خسارت به منازل شهرستان‌های اهواز و کارون جزئی و بسیار کمتر از سایر مناطق بود، افزود: بنیاد مسکن خوزستان به عنوان متولی ارزیابی میزان آسیب‌ها تعیین شد و ماموریت خود را به منظور میزان برآورده خسارت‌ها آغاز کرد.

عبیات با اشاره به تکمیل فرم درباره میزان و درصد خسارت‌های وارده به منازل و وسایل بیان داشت: با مصوبه هیات دولت و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه عملیات ارزیابی با همکاری فرمانداری‌های شهرستان‌های اهواز، کارون، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) بدون وقفه در حال انجام است.

معاونت عمرانی و برنامه ریزی استانداری خوزستان اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های اولیه، منازل آسیب دیده نیاز به تعمیرات دارند و تاکنون گزارشی مبنی بر احداث مسکن دریافت نشده است و تلاش می‌کنیم با سرعت عمل تیم ارزیابی، طی روز‌های آینده میزان خسارت‌ها مشخص و پس از طی مراحل ویژه و اعلام به هیات دولت، پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم بهره به آسیب دیدگان آغاز شود.

شنبه هفته گذشته، بارش شدید و بی سابقه باران در استان خوزستان به دلیل نبود فرسودگی شبکه فاضلاب و سیستم دفع آب‌های سطحی، سبب آبگرفتگی معابر و منازل در شهرستان‌های اهواز، کارون، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) شد و خسارت زیادی به مسکن و لوازم‌های زندگی شهروندان تحمیل کرد و با توجه به حجم آبگرفتگی، همه دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان برای یاری آسیب دیدگان وارد عمل شدند و به توزیع غذای گرم، موادغذایی خشک و لوازم بهداشتی اقدام کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.