معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر لزوم تدوین برنامه کوتاه مدت و بلندمدت به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در زمان بارندگی در نقاط مختلف شهر کرمانشاه تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم تدوین برنامه کوتاه مدت و بلندمدت به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در زمان بارندگی در نقاط مختلف شهر کرمانشاه گفت : در بودجه سال ۱۴۰۰ استان برای اجرای طرح جلوگیری از آبگرفتگی در شهر کرمانشاه اعتباری در نظر خواهیم گرفت.

او گفت : باید دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در زمان بارندگی در نقاط مختلف شهر کرمانشاه هر چه سریعتر تدوین و اجرایی شود و دستگاه‌های ذیربط موظف به همکاری و هماهنگی در راستای اجرای این برنامه‌ها هستند.

او افزود: برای جلوگیری از آبگرفتگی در شهر کرمانشاه در زمان بارش باید یک کار جهادی و سریع انجام شود و دستگاه‌های ذیربط در این راستا موظف به اجرای برنامه‌های خود به عنوان یکی از اولویت‌های مهم هستند.

سالاری افزود: ساختار شهر نشان می‌دهد با توجه به مشکلاتی که وجود دارد جریان آب ناشی از بارندگی‌های شدید به داخل منازل مردم برمی گردد و از این جهت مشکلات و گرفتار‌هایی برای مردم ایجاد می‌شود.

سالاری با بیان اینکه اگر در گذشته به ساختار اصلی خیابان‌ها و اجرای کانال‌های هدایت آب‌های سطحی دقت کافی می‌شد، امروز با این مشکلات روبرو نبودیم و مردم گرفتار آبگرفتگی در منازل خود نمی‌شدند، افزود: بعضی از مناطق در شهر کرمانشاه وجود دارد که به لحاظ آبگرفتگی منجر به نگرانی مردم می‌شود و ما وظیفه داریم که در راستای حل مشکل آبگرفتگی نهایت جدیت و تلاش خود را بکار گیریم.

او ادامه داد: برای شهر کرمانشاه که دارای یک میلیون جمعیت است، دستگاه‌های ذیربط مانند آب منطقه ای، آب و فاضلاب و شهرداری کرمانشاه با محوریت فرمانداری باید راهکار‌ها و برنامه‌های خود را در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت به صورت ویژه دنبال و پیگیری کنند.

سالاری با تاکید بر توجه به تقسیم کار و اجرای طرح‌ها توسط هر کدام از دستگاه‌ها گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد از اجرای کار خود کوتاهی کند و باید تلاش کنیم که مشکل آبگرفتگی با اجرای دقیق برنامه‌ها و طرح جامع هدایت آب‌های سطحی در شهر کرمانشاه هر چه سریعتر رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: در مکان‌های مختلف در شهر کرمانشاه که در زمان بارش منجر به آبگرفتگی می‌شود می‌توان با تدوین برنامه کوتاه مدت به حل مشکل پرداخت و همچنین با تدوین برنامه بلندمدت مانند طرح هدایت آب‌های سطحی و اجرای سیستم شبکه فاضلاب مشکل آبگرفتگی را در شهر کرمانشاه حل کرد.

او با بیان اینکه رفع مشکل آبگرفتگی در شهر کرمانشاه از اولویت‌های مهم است، ادامه داد: برای اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت هم از اعتبارات استانی و هم از اعتبارات شهرداری استفاده خواهد شد و در این راستا نهایت تلاش خود را بکار خواهیم گرفت، زیرا موضوعی مهمتر از ایجاد آرامش و آسایش برای مردم نیست.

او گفت: دستگاه‌های ذی ربط وظیفه دارند که با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات خود به اجرای سریع طرح‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای جلوگیری از آبگرفتگی در شهر کرمانشاه بپردازند.

سالاری خواستار معرفی نمایندگان دستگاه‌های متولی به فرمانداری کرمانشاه به منظور اجرای هر چه سریعتر کار‌ها و برنامه‌ها شد و گفت: از بودجه سال ۱۴۰۰ استان برای اجرای طرح جلوگیری از آبگرفتگی در شهر کرمانشاه، اعتباری در نظر خواهیم گرفت و بر اساس اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت، اقدامات خود را پیگیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: از مدیران دستگاه‌های ذیربط می‌خواهم که اجرای طرح‌ها را به زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کنند، زیرا در نظر داریم که طرح‌ها هر چه سریعتر شروع شوند و برنامه‌هایی برای جذب اعتبار داریم که می‌تواند نقش موثری در تسریع اجرای طرح داشته باشد.

او بر جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز که یکی از عوامل ایجاد آبگرفتگی در شهر‌ها است تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه جلوگیری از آبگرفتگی در شهر کرمانشاه یکی از اولویت‌های مهم و اساسی است، لذا به همین منظور باید یک کار جهادی و سریع در کرمانشاه انجام شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.