مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب از در دست احداث بودن گلخانه بزرگ ۳۰ هکتاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه پروژه گلخانه در فاز اول در مساحت حدود ۱۴ هکتار در دست احداث است، گفت : هم اکنون سازه‌های مرتبط با این بخش از پروژه نصب شده و پروژه با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود فاز اول آن نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

او گفت : این پروژه در فاز اول زمینه اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفر را در شهرستان فراهم خواهد کرد که با اولویت نیرو‌های بومی جذب نیرو خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه کار‌های مرتبط با تسطیح زمین در سطح شش هکتار دیگر از پروژه در دست انجام است و پس از تسطیح به مرحله نصب سازه‌ها می‌رسد، افزود: صاحبان پروژه مصمم به اجرای کامل این پروژه ۳۰ هکتاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.

کریمی سپس با بیان اینکه کار‌های زیرساختی این پروژه از حدود شش سال پیش انجام شده و در آن زمان جهاد کشاورزی زیرساخت‌های پروژه شامل آب، برق، گاز و راه دسترسی را احداث کرده، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سال گذشته کار احداث این گلخانه از سوی شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر آغاز شده است.

او با بیان اینکه این گلخانه یکی از گلخانه‌های بزرگ کشور خواهد بود، گفت: از پارسال بهره برداری در سطح نیم هکتار از پروژه با تولید محصولات خارج از فصل شامل خیار و گوجه فرنگی استارت خورده است.

کریمی افزود: این گلخانه به تولید محصولات خارج از فصل اختصاص پیدا خواهد کرد و در زمان بهره‌برداری کامل باعث جهش در تولیدات گلخانه‌ای استان خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.