سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از بازگشت به کار ۱۴ هزار نفر به شغل خود پس از موج اول کرونا و برقراری ۲ هزار و ۱۳۳ درخواست بیمه بیکاری از خردادماه تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  عماد تشکری، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره شرایط مقرری بگیران بیمه بیکاری استان گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی برخی از واحد‌های تولیدی در موج اول کرونا، حدود ۱۸ هزار نفر از کارگران به منظور استفاده از بیمه بیکاری در سامانه ثبت نام نمودند.

او افزود: افرادی که از تاریخ ۱۰ اسفندماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت سال جاری کار خود را از دست دادند و در سامانه مذکور ثبت نام نمودند مبالغی از طرف سازمان برنامه و بودجه به صورت متمرکز و کشوری به آن‌ها پرداخت شد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه با راه اندازی سامانه جامع روابط کار تعداد ۳ هزار و ۹۰۴ نفر از ابتدای خرداد در این سامانه ثبت نام نمودند تصریح کرد: خوشبختانه طبق برآورد‌های صورت گرفته حدود ۱۴ هزار نفر از کارگران در واحد‌های تولیدی خود مشغول به کار شده اند.

این مسئول ادامه داد: از تعداد ثبت نام‌های صورت گرفته در سامانه با برقراری بیمه بیکاری ۲ هزار و ۱۳۳ نفر موافقت و با درخواست ۴۶۲ نفر نیز با توجه به دلایل و محدودیت‌های قانونی مخالفت شد.

تشکری ادامه داد: مشخصات برخی از متقاضیانی که از موج اول کرونا ۱۰ اسفندماه ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹ در سامانه بیمه بیکاری ثبت نموده و هنوز از طرف سازمان برنامه و بودجه هزینه‌ای به حساب آن‌ها واریز نشده، به وزارتخانه به منظور پیگیری ارسال شده و مکاتبات متعددی نیز در این زمینه برای پرداخت مبالغ تعیین شده انجام گرفته است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.