مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: هم اکنون ۱۰ مرکز کاهش آسیب در کرمانشاه فعالیت دارند و ۲۱۰۰ نفر از خدمات این مراکز استفاده کرده اند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  گفت: ۱۰ مرکز کاهش آسیب در کرمانشاه فعالیت دارند که در شش ماهه ابتدای امسال حدود ۲۱۰۰ نفر از معتادان بی خانمان، زنان پر خطر و معتادان تزریقی و پرخطر از خدمات این مراکز استفاده کرده اند.

او به برنامه کاهش آسیب در بین معتادان تزریقی اشاره کرد وافزود: این برنامه شامل کاهش رفتار‌های پرخطر، مصرف نکردن سرنگ مشترک، تعویض سرنگ، استفاده از وسایل پیشگیری و روی آوردن از مصرف تزریقی مواد به مصرف خوراکی آن است.

وی افزود: همچنین درمراکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از تمامی معتادین متجاهر و معتادان تزریقی خدمات گیرنده هر سه ماه یک بارغربالگری ویروس  اچ آی وی  به عمل می‌آید.

محمدی همچنین به برنامه‌های بهزیستی در حوزه اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص بیماری ایدز اشاره و تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ روانشناس، مشاور، جامعه شناس، روانپزشک، پزشک  در مراکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی کرمانشاه به ارائه خدمات پیشگیری می‌پردازند و خانواده‌ها را نسبت به خطر ایدز و روش‌های انتقال آن آگاه می‌کنند.

انتهای پیام /س 

 

برچسب ها: بهزیستی ، مراکز آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.