مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: غربالگری رایگان و محرمانه آزمایش «اچ آی وی» برای افراد در معرض خطر انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: به  منظور شناسایی زودهنگام بیماران از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۳۰۰ نفر از افراد در معرض خطر و پر ریسک شامل معتادان  متجاهر و تزریقی، زنان آسیب دیده اجتماعی و کودکان کار غربالگری شده‌اند که از این تعداد  حدود ۱۲ مورد مشکوک به «اچ آی وی» شناسایی و جهت انجام آزمایشات تکمیلی به مراکز بیماری‌های رفتاری دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه معرفی شده‌اند.

او افزود: معرفی چالش‌های موجود در زمینه بیماری ایدز، جلب مشارکت عموم مردم وانجمن‌های غیردولتی، افزایش برنامه‌های پیشگیری و کنترل اچ آی وی از جمله اهداف شعار امسال اداره کنترل ایدز اعلام شده است.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه تصریح کرد: پیشگیری و کنترل ایدز با دغدغه مندی عموم مردم، مسئولان سلامت جامعه، نهاد‌های دانشگاهی، سازمان‌های غیردولتی فعال در این حوزه، و رسانه‌های جمعی محقق می‌شود و هیچ نهاد و یا ارگانی به تنهایی قادر به کنترل و پیشگیری از این بیماری نیست.

او  هدف از شناسایی زود هنگام افراد مبتلا به «اچ آی وی» را جلوگیری از انتشار بیماری اعلام کرد و افزود: با تشخیص به موقع اقداماتی مهم در جهت درمان این افراد آسیب دیده انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.