رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی در خصوص کلاهبرداری‌های خرید و فروش ارز دیجیتال به کاربران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ کارآگاه اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تبلیغات فروش ارز‌های دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها اظهار کرد: متاسفانه مجرمان سایبری با تبلیغات اغوا کننده و فراوان مبنی بر اینکه ارز‌های دیجیتال از جمله بهترین راه‌های سرمایه گذاری در کشور‌های دیگر است، شهروندان را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ نصرتی افزود: برخی مجرمان با طراحی سایت‌های جعلی خرید و فروش ارز دیجیتال، کاربران را به درگاه‌های جعلی و با اخذ اطلاعات شخصی و بانکی افراد، اقدام به اخاذی و سوءاستفاده‌های مالی می‌کنند.

او با اشاره به لزوم افزایش آگاهی متقاضیان اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها بیان داشت: برخی دیگر از مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد سوءاستفاده کرده و با اخذ وجه از آنان وعده ایجاد حساب ارز‌های دیجیتال را می‌دهند درحالی‌که ارز‌های دیجیتال مانند حساب بانکی نیست که نیاز به افتتاح حساب داشته باشد.

این مقام سایبری تاکید کرد: گردانندگان این سایت‌ها با سود‌های بالا و کارمزد اندک به دنبال جذب کاربران و سرمایه‌گذاری بیشترآن‌ها بوده و زمانی که به هدف خود رسیدند اقدام به مسدود کردن حساب کاربری طعمه‌های خود می‌کنند.

این مقام انتظامی به کاربران خرید و فروش آنلاین ارز‌های دیجیتال توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد این امر می‌تواند مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری کرده و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.