مشکلات مسکن مهر خرمشهر بررسی شد

با حضور مسئولان استانی تعاون و راه و شهرسازی خوزستان مشکلات ۴۲۴ واحد مسکن مهر بلاتکلیف خرمشهر بررسی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر شهرستان گفت: ما به دنبال آسیب شناسی مسکن مهر هستیم و هر کس بخواهد در فرآیند تکمیل پروژه سنگ اندازی کن اعم از پیمانکار یا تعاونی با آن به حکم قانون برخورد می شود .

او افزود: سیاست دولت بر پایان پروژه مسکن مهر است همه باید برای اجرای پروژه همراهی کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه فساد در پی عدم شفاف سازی بروز می‌کند، تصریح کرد: مبارزه با فساد باید از درون سیستم شروع شود و باید به حق و جایگاه مردم احترام گذاشته شود و دست‌اندرکاران باید مقابل مردم پاسخگو باشند.

نبود نظارت بر روند فعالیت مهر مسکن خرمشهر

حیدری با تاکید بر اینکه با اعتبارات محدود دولتی نمی‌توان کسری بودجه برای تکمیل پروژه مهر را جبران کرد، ادامه داد: انتظار از سازمان منطقه آزاد اروند برای جبران ضعف مدیریتی نیز انتظار اشتباهی است چرا که خود سازمان منطقه آزاد برای تخصیص اعتبارات درگیر مباحث حسابرسی است و برای اعمال اعتبارات باید تابع سازوکار‌های شورای راهبردی مناطق آزاد باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر حلقه مفقوده این جریان را نبود نظارت بر روند فعالیت مهر مسکن خرمشهر دانست و گفت: مدیریت تعاونی‌ها باید طبق برآورد کارشناسی و مطابق قانون انجام شود.

او افزود: خلاء بین ۷۵ درصد تا ۱۰۰ درصد باید از مازاد پول پرداخت شده به پیمانکاران و خسارت از محل ضبط ضمانت نامه تامین شود.

حیدری اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی مکلف است نتیجه داوری پیمانکاران را ظرف مدت ۲ روز آینده اعلام کند و فرصت محدودی به ذینفعان دهد و چنانچه مستند جدیدی دارند در اسرع وقت بررسی کند و تا پایان هفته پیشرو قطعی شود و پیمانکاران به عنوان ضلع سوم مسکن مهرنیز باید تعیین تکلیف شوند.

او افزود: در صورت تعیین تکلیف پیمانکاران، اتحادیه و تعاونی‌ها می‌توان شرایط جدیدی تعریف کرد که امید است با اهتمام جدی اداره کل راه و شهرسازی و اداره تعاون، کارو امور اجتماعی و سایر مسئولان ذیربط استانی و کشور بتوانیم واحد‌های مسکن مهر را تحویل مردم دهیم.

پروژه مسکن مهر با چالش مواجه شده است 

سید قادراحمدی معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این نشست گفت: مسکن مهر در سال ۸۴ پروژه سنگینی بود که کارشناسی‌های خوبی برای اجرای آن انجام نشده است و اکنون که  طرح به این مسیر رسیده و تسهیلات دریافت شده پروژه با چالش مواجه شده است.

او با یادآور شدن اینکه در رابطه با مشکلات مسکن مهر خرمشهر هفته گذشته جلسه مقدماتی برگزارو در آن جلسه تصمیمات گرفته شد افزود: قرار شد در این جلسه تصمیم‌های اخذ شده اجرایی شوند.

معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان بر عمل تعاونی‌ها به تعهدات قید شده در قرارداد تاکید کرد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تعاونی‌ها کوتاهی نداشتند و طبق پیشرفت پروژه سهم خود را واریز کردند.

احمدی، ادامه داد: تا پایان امسال مسکن مهر خرمشهر باید به پایان برسد، اما ابهاماتی در کار مربوط به بخش تعاون وجود دارد از جمله این موارد این است که چرا اتحادیه متولی ارتباط با دستگاه‌های دولتی بود این در حالی است که مدیران تعاونی‌ها باید در راس امور و پرداخت وجوه باشند.

او پیمانکار را مقصر اصلی مشکلات مسکن مهر دانست و گفت: چرا در قراردادی که مجری آن توسط اداره مسکن و شهرسازی انتخاب می‌شود، تعاونی باید خسارت دیرکرد پروژه را پرداخت کند این در حالی است که تعاونی‌ها به موقع به تعهدات مالی خود عمل کرده اند.

معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان خواستار اعلام سریع‌تر نتیجه داوری برای مشخص شدن این موضوع شد که از دو طرف پیمانکار یا تعاونی کدام یک مقصر است.

تعدیل نشدن قیمت توسط تعاونی ها علت زمین خوردن پروژه مسکن مهر خرمشهر است

محمد حسین پناهی فر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست گفت:علت زمین خوردن پروژه مسکن مهر خرمشهر تعدیل نشدن قیمت توسط تعاونی هاست و باید قرار داد الحقایی اعمال شود این در حالی است که من هنوز مدیران تعاونی‌های خرمشهر را نمی‌شناسم.

او از اعلام نتیجه داوری ظرف یک هفته تا روز خبر داد و چند درخواست از سوی مسکن و شهرسازی ارائه کرد.

در پایان این نشست مقرر شد گروهی در شهرستان خرمشهر برای بررسی عملکرد مسکن مهر در این شهر بررسی و جزئیات کار حسابرسی شود و در راستای حسابرسی بحث شفاف سازی به متقاضیان هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.