مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۸ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای معلول و تحت پوشش بهزیستی استان واگذار شد.

غلامرضا صدیق راد مدیر کل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به مناسبت هفته تکریم افراد دارای معلولیت، همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ۸ واحد مسکونی شامل یک واحد در رامهرمز، ۵ واحد در باغملک و ۲ واحد در دشت آزادگان به خانواده‌های دارای معلول واگذار شد.

او با بیان اینکه ۷ واحد از این تعداد مسکن به خانواده‌های دارای ۲ معلول و یک واحد به خانواده دارای یک معلول اهدا شده، افزود: زیربنای هر واحد حدود ۸۰ مترمربع بوده و حدود ۷ میلیارد ریال برای احداث آن‌ها هزینه شده است.

صدیق راد بیان داشت: ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه ساخت این واحد‌ها از محل کمک‌های بلاعوض بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن بوده و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن مربوط به تسهیلات قرض الحسنه بانکی بنیاد مسکن و حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز از طرف خانواده‌ها پرداخت شده است.

️مدیر کل بهزیستی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه انشعابات آب، برق، گاز و پروانه ساختمانی این واحد‌ها رایگان دریافت شده، تصریح کرد: ️از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان تکمیل و به مددجویان بهزیستی در سراسر استان واگذار شده است.

صدیق راد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن به خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی خوزستان پرداخت شده است، ادامه داد: ۳۷۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خوزستان در حال ساخت است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۱۰۰ واحد آن به خانوار‌های تحت پوشش واگذار شود.

او گفت: با توجه به تفاهمنامه فی ما بین سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن و خیرین مسکن ساز در حال حاضر برای ساخت مسکن هر خانوار ۲ معلول و بیشتر شهری مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و برای خانوار‌های ۲ معلول و بیشتر ساکن روستا مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود و انشعابات آب و برق و گاز و پروانه ساختمانی آن‌ها نیز رایگان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.