استاندار خراسان جنوبی مدیران امور عشایر را مکلف به بروزرسانی سند توسعه جامعه عشایری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست هم‌اندیشی مدیرکل امور عشایر، گفت: سند توسعه جامعه عشایری باید بروزرسانی شود تا از طریق آن ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه تسهیل و موجبات توسعه بیش از پیش استان مهیا شود.

او به ظرفیت‌های کم‌نظیر جامعه عشایری خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی از حیث تعداد عشایر در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

ملانوری عنوان کرد: تولید سالانه ۱۱ تن شیر، ۸ هزار و ۴۰۰ تن گوشت و ۸۰۰ تن کرک و پشم و صنایع دستی منحصر به فرد از مزایای حضور عشایر در خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با فراهم کردن امکانات نسبی نظیر آبرسانی، تامین آب شرب و راه‌اندازی اتحادیه عشایری، باید میزان بهره‌وری و تولید ثروت در این بخش از جامعه خدوم ارتقا یابد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نسبت به افزایش حداکثری ارزش افزوده محصولات جامعه عشایری خراسان جنوبی نظیر محصولات صنایع دستی و محصولات دامی تلاش شود.

ملانوری به ظرفیت تعاونی‌ها و صندوق‌های شکل گرفته برای جامعه عشایری استان اشاره کرد و گفت: باید این مراکز به محلی برای رفع نیاز‌های جامعه عشایری تبدیل شوند و فضایی مطمئن برای فعالیت آن‌ها باشد.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی نیز در این نشست در خصوص وضعیت جامعه عشایری و اقدامات و برنامه‌های انجام شده برای رفع نیاز این قشر از جامعه توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.