مطلق گفت: انتظار می‌رود با اجرای طرح شهید سلیمانی در خوزستان شاهد کاهش ۹۰ درصدی زنجیره انتقال کرونا باشیم.

اسماعیل مطلق مدیرکل حوادث و بلایای وزارت بهداشت و ناظر استان خوزستان درخصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خوزستان سابقه مدیریت ۸ سال دفاع مقدس را دارد و نمونه موفق از مدیریت جهادی است.

او با بیان اینکه انتظار می‌رود خوزستان با وجود این سابقه درخشان در اجرای طرح شهید سلیمانی برای مدیریت و کنترل کرونا نیز موفق‌تر از سایر استان‌ها عمل کند، افزود: این استان با جمعیت بیش از ۴.۵ میلیون نفر و بروز حوادث و بلایای متعدد نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است.

مطلق بیان کرد: ما باید بتوانیم همزمان در چند جبهه متفاوت با حوادثی نظیر سیلاب و آبگرفتگی علاوه بر کرونا بجنگیم و مزید بر این مشکلات، مشکلات تحریم و فشار‌های دشمنان بر بخش سلامت را نیز باید خنثی کنیم، پس لازم است یک برنامه کامل و جامع به خصوص تا پایان سال داشته باشیم.

مدیرکل حوادث و بلایای وزارت بهداشت اظهار داشت: نکته‌ای که باید خیلی به آن توجه داشته باشیم این است که علاوه بر اقدامات و برنامه ریزی‌هایی که به منظور کاهش مخاطرات و کنترل و پیشگیری از کرونا و سایر بلایا انجام می‌دهی، نباید رسالت اصلی بهداشت که مراقبت از کودکان، انجام واکسیناسیون، مراقبت مادران باردارو مراقبت از سالمندان و سایر بیماری‌های واگیر و غیر واگیر است را فرموش کنیم.

مدیرکل حوادث و بلایای وزارت بهداشت، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیرو‌های بسیج و هلال احمر را از اهداف وزارت بهداشت و درمان با اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان و تصریح کرد: این وزارت انتظار دارد که در یک ماه اول اجرای طرح به میزان ۸۰% قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال داشته باشیم و این میزان پس از ۳ ماه به ۹۰% برسد.

او ادامه داد: سایر اهداف اجرای این طرح کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰% در یک ماه و ۵۰% در ۳ ماه، کاهش مرگ حداقل به میزان ۱۰% در یک ماه و ۴۰% در ۳ ماه، پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر به میزان ۵۰% در یک ماه و ۹۰% در ۳ ماه است.

مطلق در پایان سیاست‌ها و راهکار‌های وزارت بهداشت برای رسیدن به این اهداف را ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زود هنگام افراد مبتلا به کووید- ۱۹ و افراد در معرض تماس نزدیک در خانواده و محل کار، انجام قرنطینه خانگی و غیرخانگی، مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و نهایتا ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.