مدتی است لرزه‌های نسبتاً شدیدی که با عبور هر خودروی سنگین از روی پل کمربندی خاتم الانبیا (ص) روی عرشه آن ایجاد می‌شود دل شهروندان را نیز می‌لرزاند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، پل نسبتاً بزرگی که در مسیر کمربندی خاتم الانبیا (ص) در اوایل سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسید امروز در ۱۳ سالگی خود قامتش در حال خمیده شدن و پایه هایش سست شده است.

با توجه به این که شیروان در مسیر جاده آسیایی قرار دارد و خودرو‌های سبک و سنگین زیادی در مسیر کمربندی و روی این پل تردد می‌کنند، با توجه به شرایط فعلی مقاومت پل، جان بسیاری از همشهریان و هموطنان در خطر است و اگر اتفاق ناگواری همچون ریزش پل را شاهد باشیم کدام مسئول پاسخگو خواهد بود؟


بیشتر بخوانید


«محمدی» یکی از شهروندان شیروانی با ابراز نگرانی از ترک برداشتن این پل گفت: زمین کشاورزی بنده در حاشیه این پل است و هر روز که پیاده از روی پل عبور می‌کنم لرزه‌های شدیدی را حس می‌کنم و اگر خدای نکرده در حین گذر اتوبوسی پل خراب شود حادثه ناگواری برای ۴۰ مسافر به وجود می‌آید. طبق بازدید حضوری و مشاهدات خبرنگار ما، پایه‌های این پل در چندین نقطه حساس ترک برداشته و این می‌طلبد که مسئولان هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این سازه خطرناک اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این خصوص گفت: طی گزارش‌های رسیده و بازدیدی که شخصاً از این پل داشتم مشخص شد تَرَک‌هایی در کوره میانی پل ایجاد شده که از لحاظ کارشناسی بررسی دقیق تری صورت می‌گیرد.

«هوایی» ادامه داد: باید مشخص شود این ترک‌ها که قاعدتاً با توجه به نشست پل ایجاد شده ناشی از بار ترافیکی غیرمجاز بوده یا کوتاهی در اجرای پروژه صورت گرفته است که دفتر فنی استانداری را مامور کرده ام طی ۲ هفته این موضوع را بررسی کند و گزارش دهد.

او تاکید کرد: علت ترک برداشتن این پل که عمر زیادی هم ندارد حتماً باید مشخص شود، زیرا با محدودیت‌های اعتباری فعلی که داریم باید از سرمایه‌های زیربنایی موجود به خوبی حفاظت کنیم.

منبع:روزنامه خراسان شمالی

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.