در زمانی که نوسانات زیادی در بازار مواد غذایی وجود دارد عده‌ای به دنبال سوء استفاده از این فرصت اند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در بازار مواد غذایی چه می‌گذرد، اولین مشتری میگفت قیمتی که روی آن درج شده ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما مغازه‌های نزدیک به ما با قیمت ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند. دیگری میگفت اصلا پیدا می‌شود. مغازه دار‌ها هم میگفتند اصلا کارخانه‌ها سفارشی از ما نمی‌گیرند یا اگر هم می‌آورند با قیمتی بیش از قیمت مصرف کننده به ما به فروش می‌رسانند.
 
این ماجرای گران فروشی و توزیع نامناسب روغن خوراکی است که بازرسان تعزیرات و سازمان صنعت را به بازار مواد غذایی کشاند.  ناصر مدیحی رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران گفت: باید تمام اصناف بدانند، قیمت مصرف کننده ملاک است و اگر بگویند از قیمت مصرف کننده بالاتر خرید کرده ایم قابل قبول نیست. دیده شده که برخی فروشگاه‌ها روغن هایشان را به صورت عمده به عمده فروشان و خرده فروشان سطح شهر می‌فروشند که این کار تخلف است و حتما مدیران این فروشگاه‌ها احضار خواهند شد.
 
اما فروشندگان بر حرف‌های خود پا فشاری می‌کردند که روغن را گران‌تر از قیمت مصرف کننده می‌خرند، در همان لحظه یک نیسان پر از روغن که حدود ۲۰۰ حلب داخلش بود دیده شد، عجیب است در حالیکه کسبه میگفتند اصلا روغن پیدا نمی‌شود. بسته‌های پر از روغنی هم در پستو مغازه‌ها و دور از چشم آن‌ها بود که توسط همان کسبه از فروشگاه‌های دیگر خریداری شده بود تا انبار شود.
 
این گران فروشی‌ها در بازار تخم مرغ نیز دیده می‌شود در حالیکه که تعزیرات می‌گوید اگر هر شانه تخم مرغ به بیش از ۲۹ هزار تومان به فروش برسد تخلف است، اما قیمت‌های مختلفی توسط فروشندگان اعلام می‌شد و با دیدن ماموران تعزیرات قیمت‌های تخم مرغ‌های خود را تغییر دادند که نشان می‌دهد آن‌ها از قیمت مصوب و قیمتی که باید کالای خود را به فروش برسانند خبر دارند و آگاه هستند، اما به فکر درآمد بیشتر و استفاده از این فرصت مناسب در نوسانات قیمت‌ها هستند.
 
بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار