در سال جاری ۲۱ انبار احتکار کالا به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در کرمانشاه شناسایی و پرونده تخلف آن‌ها به تعزیرات ارجاع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رسولی رئیس اداره بازرسی سازمان صمت استان گفت : در بازرسی‌های امسال یک پارکینگ احتکار خودرو، پنج انبار احتکار برنج، دو انبار لوازم یدکی، دو انبار لوازم خانگی، یک انبار مواد غذایی، یک انبار نهاده‌های دامی، یک انبار خوار و بار، چهار انبار روغن خوراکی، یک انبار کولر، یک انبار آرد و دو انبار جو و حبوبات شناسایی شده است.

او با بیان اینکه در استان کرمانشاه حدود ۱۲ هزار انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده است، گفت : در این سامانه کالا از انبار مرکزی تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد، رصد خواهد و ارگان‌های صنعت و معدن، گمرک و نیروی انتظامی در کنترل کالا‌های ورودی و خروجی نقش نظارتی دارند.

او افزود: انبار و نوع کالا با مشخصاتی همچون کد ملی مالک و کدپستی و نشانی انبار در این سامانه ثبت می‌شود.

رئیس بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: در صورتیکه محل دقیق انبار در سامانه جامع انبار‌ها تعریف نشده باشد، کالای موجود در انبار طبق قانون احتکار محسوب شده، کالا‌ها به نرخ مصوب در بازار توزیع می‌شود و فرد متخلف برابر با ۷۰ درصد ارزش کالا‌ها جریمه می‌شود.

رسولی افزود: اگر محل انبار در سامانه تعریف شده باشد، اما ورود و خروج کالا اعلام نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود و طبق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.