دبیرخانه ملی توسعه شایستگی و سنجش صلاحیت آموزش و پرورش استثنایی در خراسان رضوی مستقر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه  کارگروه برنامه توسعه استقرار دبیرخانه سنجش صلاحیت آموزش و پرورش استثنایی در خراسان رضوی شایستگی و سنجش صلاحیت گفت: این برنامه شامل ۱۰ درصد مدارس در هر مقطع آموزشی خواهد بود که مبنای انتخاب مدارس، واحد‌های واقع در مناطق کم برخوردار، دارای نیرو‌های خرید خدمات، حق التدریس و نیرو‌های تازه جدیدالورود است.

او افزود: شناسایی مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی برعهده معاونان آموزشی است و گروه‌های آموزشی و انجمن‌های علمی نقش موثر در تولید محتوا و ارزیابی اجرای این طرح خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: دوره‌های آموزشی این طرح بهمن امسال آغاز خواهد شد.

خدابنده بیان کرد: کیفیت بخشی به دوره‌های ضمن خدمت ضروری است و برگزاری این دوره‌ها باید علاوه بر افزایش دانش تخصصی به تغییر در نگرش، شیوه‌های تدریس و نحوه کلاس داری معلمین بیانجامد.

او تصریح کرد: امسال بیش از هفت میلیون نفر ساعت دوره آموزشی در استان برگزار شده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی تولید محتوای الکترونیکی بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در اجرای طرح رتبه بندی و انتخاب معلمان نمونه باید بر سنجش صلاحیت‌ها و تفکیک بین معلمان دارای صلاحیت، شایستگی و مهارت‌های حرفه‌ای با دیگر معلمان توجه شود.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.