استاندار قم با صدور پیامی، ۱۶ آذر را مبین نقش آفرینی موثر و هوشیارانه دانشجویان در مبارزات ضد استعماری عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در پیام بهرام سرمست، استاندار قم به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر ماه ،روز دانشجو  آمده است:۱۶ آذر  یک واقعه مهم و ماندگار در حیات سیاسی آموزش عالی کشور و مبین نقش آفرینی موثر و هوشیارانه دانشجویان در مبارزات ضد استعماری و زمینه سازی برای پیروزی انقلاب اسلامی است.

قشری که به عنوان محور توسعه، پویایی و کمال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و مظهر علم و دانایی و نماد اندیشه، نوآوری و تحول گرایی ثابت کرده است که در طول تاریخ هیچگاه تافته جدا بافته‌ای از دیگر اعضا و پیکره جامعه نبوده و همواره، دغدغه و آرمان پیشرفت و ترقی کشور و تحقق آزادی و عدالت اجتماعی را دارد.

با تمسک به چنین روحیه و آرمانی، علاوه بر سعی و تلاش وافر در راه علم اندوزی و کسب افتخارات و دستاورد‌های ستودنی علمی برای کشور، در تمامی صحنه‌های سرنوشت ساز و در عرصه صیانت از منافع ملی و دفاع از عزت و اقتدار نظام نیز، حضوری مؤثر و تعیین کننده داشته است.

 فرصت را مغتنم شمرده، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه علمی کشور، فرارسیدن روز دانشجو و تقارن آن با هفته پژوهش و فناوری را به همه تلاش گران عرصه علم و پژوهش خصوصاً دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته استان قم تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات همگی این عزیزان را در راه فتح قلل رفیع علم و دانش و رشد و بالندگی ایران اسلامی از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در پی یورش نیرو‌های امنیتی و گارد رژیم ستمشاهی به دانشکده فنی دانشگاه تهران و درگیری میان آنان و دانشجویان، سه دانشجوی این دانشگاه به نام‌های آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی شهید و گروه دیگری مجروح و بازداشت شدند.

روز ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان ایران در برابر استعمار غرب، استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین  جاویدان شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار