معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نزولی شدن روند کرونا در استان، گفت : با این وجود در ادامه راه اگر مردم همکاری نکنند، دوباره به روز‌های بحرانی باز خواهیم گشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با اجرای محدودیت‌ها خوشبختانه روند صعودی بیماری در حال حاضر نزولی شده و بسیاری از شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی بیماری قرار گرفته اند.

او گفت : در پیک سوم کرونا تمهیداتی برای تجهیز۱۴۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته شد که خوشبختانه با اجرای محدودیت‌ها و آغاز روند نزولی شیوع بیماری، میزان بستری‌ها به این عدد نرسید.

او با اعلام اینکه ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی با مدیریت مناسب دانشگاه علوم پزشکی با موفقیت انجام می‌شود، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ بیش از ۸۰۰ پزشک عمومی و متخصص در بیمارستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

روشنی با بیان اینکه کادر درمان زحمات بسیار زیادی را متحمل شده اند، افزود: در این مدت بیش از هزار نفر از گروه‌های پرستاری و کادر درمان استان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۶ نفر از همکاران را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده ایم.

او از مردم خواست با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی باعث کاهش شیوع بیماری و قطع زنجیره کرونا شوند و افزود: این منصفانه نیست که مدافعان سلامت با مرگ دست و پنجه نرم کنند، اما برخی شهروندان بی توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دورهمی‌های شب یلدا که پیش رو داریم بسیار نگران کننده است، گفت: هر چند دورهمی‌های شب یلدا رسم دیرینه ما ایرانیان است، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا اگر می‌خواهیم کام خود و اطرافیانمان را تلخ نکنیم، باید امسال از خیر دورهمی‌های این شب بگذریم.

روشنی ادامه داد: دید و بازدید‌های شبانه یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس کروناست و هم استانی‌ها باید امسال از برگزاری این دورهمی‌ها مخصوصا در شب یلدا خودداری کنند و برای نجات جان خود و دیگران در خانه بمانند.

او افزود: قدرت سرایت این بیماری بسیار بالاست و ممکن است افرادی ناقل ویروس کرونا باشند، اما علامتی نداشته باشند و باعث مرگ دیگران شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.