معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان گفت:۲ گروه دریایی و زمینی برای پایش ملخ‌های صحرایی (دریایی) در شهرستان آبادان تشکیل شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد طاهری معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان گفت:گروه‌ دریایی پایش ملخ در حاشیه رودخانه‌های اروند و بهمنشیر را برعهده دارد و گروه زمینی نیز پایش و رصد زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌های منطقه را آغاز کرده است.

او افزود:پایش ملخ‌های صحرایی در حاشیه رودخانه اروند توسط ناحیه مقاومت بسیج و سپاه، مرزبانی، شیلات و اداره بندر و در بهمنشیر برعهده دریابانی و محیط زیست است.

طاهری اظهار داشت: پایش چشمی زمین‌های کشاورزی توسط دهیاران و کشاورزان انجام می‌شود و در صورت مشاهده ملخ صحرایی از طریق سامانه ۱۳۱ یا جهاد کشاورزی اطلاع رسانی می‌شود.

او گفت:فرودگاه آبادان برای فرود هواپیمای سمپاش آماده شده و بخشداری اروندکنار نیز در حال بررسی محلی برای احداث باند فرود اضطراری هواپیمای سمپاش است.

معاون عمرانی  فرمانداری آبادان  از آمادگی لازم برای مبارزه با آفت ملخ در سطح شهرستان آبادان اشاره کرد و اظهار داشت:تدابیر لازم برای مبارزه با ملخ‌ در سطح شهرستان اندیشیده شده است.

آفت ملخ صحرایی (دریایی) که از مضرترین انواع ملخ است از صحرای آفریقا و عربستان عبور و از خلیج فارس وارد برخی شهرهای جنوبی ایران می‌شود.

آبادان ۱۳ هزارو ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون اصله نخل خرما دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.