معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به محض ریزش ملخ ها آمادگی مقابله را داریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر رشد و هجوم آفت ملخ، آمادگی کامل برای مبارزه با آن در سراسر شهرستان‌های استان وجود دارد.

او افزود:در حال حاضر ۱۵۲ گروه پایش ملخ در سراسر استان فعال شده است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه بهبهان و هندیجان مهمترین کانون‌های ملخ در استان هستند، تصریح کرد: از دقایقی پیش بررسی های میدانی و گزارش های رسیده حکایت از ورود ملخ های مهاجم به آسمان آبادان دارد.    

قاسمی‌نژاد گفت: با توجه به پیش بینی (فائو) و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر رشد و هجوم آفت ملخ،  آمادگی کامل برای مبارزه با آن در سراسر شهرستان‌های استان وجود دارد.

او افزود : ۱۵۲ گروه پایش ملخ در سراسر استان فعال شده است و از ۱۷ گروه عملیاتی مدنظر برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها نیز ۷ گروه تاکنون فعال شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان یادآور شد: ۱۹ فرودگاه آماده پرواز برای سمپاشی‌های هوایی مزارع در نظر گرفته شده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به صورت هوایی سمپاشی شده‌اند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.