رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد از آغاز طرح یخ آب زمستانه در فضای سبز شهری بجنورد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عباسعلی مهماندوست رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد گفت : این طرح در بوستان‌های سطح شهر و پارک‌های جنگلی اجرا می‌شود.

مهماندوست افزود: عملیات به زراعی توسعه روش‌های مبارزه غیر شیمیایی با آفات و کاهش مصرف سموم از جمله اهداف راهبردی این طرح است.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت: تلاش شده با بهره گیری از این گونه روش‌ها، ضمن کاهش آلودگی برای محیط زیست شهری نسبت به مقابله با آفات فضای سبز اقدام شود؛ تا مصرف سموم شیمیایی و مضر و هزینه‌های نگهداری فضای سبز شهری نیز کاهش یابد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد افزود: در روش یخ آب زمستانه که از ظرفیت‌های محیطی و طبیعی فصل زمستان استفاده می‌شود، حجم قابل توجهی از آفات که به روش‌های مختلفی زمستان گذرانی می‌کنند کاهش می‌یابد.

مهماندوست تاکید کرد: این روش که پس از بررسی نقشه‌های دمایی و گزارشات هواشناسی و پیش بینی کاهش دمای محیطی به زیر صفر، با آبیاری هماهنگ و غرقابی در خاک‌های آلوده، بدون استفاده از سموم شیمیایی اجرایی میرشود جمعیت آفات به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد  عنوان کرد:عملیات یخ آب زمستانه با رویکرد یخ زدن آب در منافذ خاک و در نتیجه خفگی و مرگ و میر آفات خاکزی اجرایی شده و نفوذ پذیری بالای خاک تاثیر مستقیمی در حرکت آب به لایه‌های پایین‌تر و در نتیجه اثربخشی بهتر خواهد داشت.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.