طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا آذربایجان شرقی در وضع نارنجی قرار دارد و محدودیت‌های اعلام شده برای وضع نارنجی استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جزئیات محدودیت‌های کرونایی درباره چگونگی تردد و فعالیت واحد‌های صنفی در آذربایجان شرقی به شرح زیر است:

 تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، در همه شهر‌های قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ممنوع است و در مورد متخلفان براساس تشخیص دوربین‌های پلیس، جریمه صادر و اعمال قانون می‌شود.

 ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های نارنجی و قرمز و ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی پلاک بومی شهر‌های نارنجی و قرمز به دیگر شهر‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

 تا پایان هفته در مناطق زرد، کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری با ۱۰۰ درصد ظرفیت حاضر خواهند شد.

در دیگر ادارات شهر‌های زرد، خدمات‌دهی با حضور دوسوم کارکنان صورت می‌گیرد.

 در مناطق نارنجی، ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری با حضور حداکثر دوسوم کارکنان فعال هستند.

در دیگر ادارات شهر‌های نارنجی، خدمات‌دهی با حضور ۵۰ درصد کارکنان انجام خواهد شد.

 در مناطق قرمز، دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری با حضور حداکثر ۵۰ درصد کارکنان فعال هستند.

 در دیگر ادارات شهر‌های قرمز، خدمات‌دهی با حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان صورت خواهد گرفت.

 مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ...) همچنان به‌طور کامل تعطیل است.

 فقط کارکنانی که حضورشان برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشد، در محل کار حضور خواهند یافت.

 پلیس راهور ناجا اعلام کرده است: از امروز به‌جز ۱۰ مرکز استان که هنوز در وضع قرمز هستند، خدمات تعویض پلاک عرضه می‌شود.

 فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی در شهر‌ها و استان‌های با وضع قرمز و نارنجی از امروز ممنوع است.

کدام مشاغل در شهر‌های نارنجی از امروز مجاز به فعالیت هستند؟

علاوه بر رسته گروه شغلی یک، ۱۴ رسته شغلی گروه دو شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی؛ پاساژ‌های سرباز و سربسته، بازار‌های سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ  غیر مواد غذایی و بازار‌های موقت؛ بازار‌ها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدنسازی، استخر‌های سرباز، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزئینات داخلی ساختمان؛ مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم التحریر؛ مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه خانه‌ها بدون عرضه مواد دخانی؛ قنادی و شیرینی پزی‌تر و خشک، خشکبار و شیرینی فروشی، آبمیوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه در شهر‌های نارنجی از امروز شنبه؛ ۱۵ آذر مجاز به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.