خیابان شریعتی تبریز پیاده‌راه می‌شود

شهردار منطقه ۸  تبریز گفت:خیابان شریعتی تبریز در هسته مرکزی و تاریخی این کلانشهر توسط شهرداری منطقه هشت به پیاده راه تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، مدبر شهردار منطقه ۸  تبریز گفت:  طرح پیاده راه خیابان شریعتی تبریز حداکثر تا یک سال آینده عملیاتی می‌شود.

 مدبر گفت: اجرای چندین پروژه سنگفرش پیاده محور در سطح شهرداری منطقه هشت تبریز از جمله سنگ فرش شفاعیه، بازار پنبه فروشان و سرای شازده بزرگ در بازار بزرگ، کوچه استاد شهریار و محققی به عنوان مسیر پهنه فرهنگی تبریز آغاز شده و در دست اجرا است.

او گفت: در کنار این پروژه‌ها و در جهت کاهش حجم خودرو در مرکز شهر، طرح بررسی ، مطالعه ،ساخت و راه‌اندازی پیاده‌راه در بستر خیابان شریعتی انجام شده و برای رفاه و آرامش شهروندان این گذر پرتردد سال آینده تبدیل به پیاده‌راه خواهد شد.

مدبر گفت: در کنار توسعه معابر پیاده راهی منطقه تاریخی شهر، مرمت خانه‌های تاریخی نیز آغاز شده که طی روز‌های اخیر عملیات مرمتی به همراه استحکام بخشی خانه تاریخی کلکته چی و فاز دوم خانه تاریخی علی مسیو شروع شده که با جدیت توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه هشت در حال اجرا است.

 خیابان شریعتی تبریز یکی از خیابان‌های بسیار قدیمی در مسیر شمال به جنوب این شهر در هسته مرکزی و پرتردد است که به دلیل وجود حجم انبوه مغازه‌ها و صنف خدماتی و نیز مراکز فرهنگی و سینمایی، همه روزه ترافیک سنگین بر این قسمت از شهر حاکم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.