مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:در بازرسی و نظارت از مراکز خدماتی طی ۴ روز گذشته یک واحد خبازی پلمب و ۶ اخطاریه بهداشتی نیز صادر شده است.

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به تداوم اقدامات نظارتی بر عملکرد صنوف و مراکز خدماتی گفت: طی چهار روز گذشته ۸ اکیپ بازرسی ونظارت مرکز بهداشت سنندج، از ۵۷ مرکز و مکان تهیه و توزیع مواد غذایی در شهر و روستا، پنج مورد از اماکن بین راهی و ۲ مرکز خدماتی بازدید به عمل آوردند.

او افزود: در این بازرسی‌ها ضمن یادآوری مجدد رعایت کامل نکات بهداشتی به متصدیان مربوطه، ۶ مکان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت نموده و ۵ اخطاریه گذشته نیز مورد پیگیری لازم قرار گرفت.

کشف ۶۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در روند این بازدید‌ها مقدار ۶۳ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مصرف از مراکز عرضه کشف و ضبط شد.

فلاحی ضمن اشاره به صدور صلاحیت بهداشتی به ۵ مکان جهت ارائه خدمات به همشهریان، اذعان کرد: در زمان یادشده یک واحد خبازی سنگک به علت تخلف از رعایت کامل موازین بهداشتی، پلمپ و هفت مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ مورد پیگیری قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: طی همین مدت از ۹ مورد نان خبازی‌ها جهت تست استفاده از جوش شیرین و مقدار نمک مجاز استفاده شده در نان و تعداد ۲۳ مورد از مواد اولیه آماده عرضه در مراکز مختلف جهت تایید سلامت مواد یاد شده، مورد نمونه برداری قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص نظارت براقدامات کنترلی بهبود آب شرب سنندج گفت: در مدت زمان یادشده، تعداد ۳۷ مورد نمونه برداری آب جهت تایید سلامت آب شرب و تعداد ۸۲ مورد تست کلرسنجی از نقاط مختلف شهر و روستا انجام شده است.

فلاحی به حضور نظارتی بازرسین این مرکز در مسابقات فوتبال بانوان گریزی زد و اضافه کرد: با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال بانوان در استادیوم ملک نیای سنندج بازرسین بهداشت محیط ضمن حضور کامل در این مکان، قبل از مسابقات و هنگام انجام بازی‌ها نسبت به رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی حضور و نظارت کامل داشته اند.

انجام ۴۵۶ تست کرونا در مراکز ۱۶ ساعته طی ۴ روز گذشته

او یادآور شد: کارشناسان بهداشت محیط این مرکز اقدامات نظارتی بر تغسیل، تدفین و اعزام موارد مرگ بر اثر کرونا را به شهرستان‌ها و روستا‌های همجوار با رعایت کامل موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی را در آرامستان بهشت محمدی انجام داده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان عنوان شده، ۴۵۶ مورد تست کرونا از همشهریان در مراکز ۱۶ ساعته به عمل آمده است، گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۹۰ نفر در سنندج در مرحله سوم، از لحاظ کرونا غربالگری شده‌اند.

فلاحی در پایان اظهار داشت: طی چهار روز گذشته، یک هزار و ۳۵۰ نفر از همشهریان سنندجی در تماس اولیه با بیمار تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار