نماینده کارگری در شورای عالی کار گفت: علی رغم پیگیری‌های انجام شده، هنوز جلسه شورای عالی کار مبنی بر تعیین مزد کارگران سال ۱۴۰۰ برگزار نشده است.

علی خدایی نماینده کارگری در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: جلسه شورای عالی کار مبنی بر تعیین و بررسی دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۰ علی رغم تمامی پیگیری‌های نمایندگان کاری هنوز برگزار نشده است.

او با بیان اینکه نحوه افزایش دستمزد کارگران برای سال بعد به این شکل است که بعد از محاسبه سبد معیشت عدد فاصله ایجاد شده بین سبد معیشت و تورم محاسبه می‌شود، گفت: هر عدد ریالی که برای این فاصله تعیین شود مبنای تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۰ است.

این نماینده کارگری در شورای عالی کار تصریح کرد: برای اعمال مصوبه افزایش مزد کارگران تکلیف قانونی وجود دارد و کارفرمایان نیز مکلف به اجرای آن در برابر کارگران هستند.

خدایی درباره تعیین دستمزد کارگران براساس مناطق مختلف تصریح کرد: درحال حاضر این اقدام مورد بررسی موسسه عالی پژوهشی سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است و مراحل پژوهشی این مصوبه در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
کارگران هیچ کجا دیده نمی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
باری دیگر بازی با اعصاب کارگران و بازنشستگان تامین آغاز شد. از مجلس محترم خواهشمندم به این موضوع ورود کند و اجازه ندهد مانند سنوات گذشته و بویژه سال 98-99 به حقوق حقه بیمه گزاران تامین اجتماعی از سوی دو ضلع از سه ضلع تعیین کنندگان حقوق و دستمزد دست اندازی شود.
آخرین اخبار