پس از گذراندن دوره محدودیت‌های کرونایی از اول تا ۱۴ آذر، اکنون این محدودیت‌ها با تغییر رنگ بندی شهرستان‌ها وارد مرحله‌ای دیگر شده است.

محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز آغاز شد/ بوشهر و گناوه نارنجی هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پس از دو هفته اجرای طرح محدودیت کرونایی در کشور و در پی آن استان بوشهر، اکنون شرایط جدیدی برای محدودیت‌ها تعریف شده است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، اکنون از ۱۰ شهرستان استان بوشهر، بوشهر و گناوه در شرایط نارنجی کرونا هستند و شهرستان‌های دشتستان، دیلم، تنگستان، دشتی، دیر، کنگان، جم و عسلویه در شرایط زرد قرار دارند.

در محدودیت‌های کرونایی پیشین، که از اول تا چهاردهم آذر اجرا شد، بوشهر قرمز، دیر زرد و هشت شهرستان دیگر در شرایط نارنجی بودند.

 طبق اطلاعیه شماره ۴ قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، برآورد‌های علمی و تخصصی، بر این واقعیت تاکید دارد که شرایط کنونی، کاملاً شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل انگاری در اجرای دستورالعمل ها، دوباره به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت و در آن صورت، اعلام مجدد وضعیت قرمز در این شهر‌ها و اجرای کامل محدودیت‌ها و تحمل دشواری‌های ناشی از آن برای عموم مردم اجتناب ناپذیر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


بر اساس این اطلاعیه، تغییر شرایط شهر‌های مختلف، به منزله عادی شدن وضعیت نبوده و از روز شنبه هفته آینده، محدودیت‌ها در همه شهر‌های کشور متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هرشهر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است، مجدانه اعمال خواهد شد.

نحوه تردد خودروها

بر همین اساس، از امروز همچنان ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی، به شهر‌های قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودرو‌های شخصیِ پلاک بومیِ شهر‌های قرمز و نارنجی به سایرشهر‌ها ممنوع است و سایرمحدودیت‌های پیش بینی شده درخصوصِ ترددها، منطبق بر طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

همچون دو هفته قبل، تردد شبانه خودرو‌های مشمول، از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، درهمه شهر‌های قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ممنوع است و در مورد متخلفین براساس تشخیص دوربین‌های پلیس، جریمه صادر و اعمال قانون می‌شود.

محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز آغاز شد/ بوشهر و گناوه نارنجی هستند

فعالیت مشاغل چگونه است؟

همچنین، محدودیت‌های پیش بینی شده برای فعالیت اصناف و مشاغل و سایر فعالیت‌ها، متناسب با وضعیت جدید اعلامی شهر‌ها (قرمز، نارنجی و یا زرد) با جدیت اعمال می‌شود.

گروه‌های شغلی ۱ و ۲ در شهر‌های نارنجی امکان فعالیت دارند.

ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهر‌های نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم (۳/۱) کارکنان و دستگاه¬های غیر ضرور تا یک دوم (۵۰%) کارکنان فعالیت می‌کنند.

برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته شهر‌های زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر، در شهر‌های نارنجی ۲۰ نفر و قرمز ۱۵ نفر، با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، صورت می‌پذیرد.

همه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی، حوزه‌های علمیه در شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز تعطیل بوده و خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه می‌کنند.

 برپایی نماز‌های جمعه، مراسم‌های مذهبی و آئینی در شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکان‌پذیر نمی‌باشد.

فعالیت مساجد فقط در شهر‌های زرد بلامانع است.

نحوه آموزش  بر عهده شورای هر مدرسه

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر اعلا کرده است: با توجه به تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا و تغییر وضعیت همه شهرستان‌های استان به نارنجی یا زرد، شیوه فعالیت مدارس از روز شنبه ۱۵ آذر تا پایان هفته بر عهده شورای هر مدرسه و بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش است. همان‌طوری که در اطلاعیه‌های قبل اعلام شد، اولویت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است.

در اطلاعیه آموزش و پرورش بوشهر نوشته شده است: در صورت تصمیم شورای مدرسه به روش حضوری، رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.