معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۶۴ راهبر آموزشی، دانش آموزان جامانده از شبکه شاد را در سراسر استان زنجان همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۶۴ راهبر آموزشی، دانش آموزان جامانده از شبکه شاد را در سراسر استان زنجان بر اساس اطلس جغرافیایی و یادگیری، همراهی و فرایند آموزش رسمی آنان را رصد می‌کنند.

صیاد سلامی ادامه داد: این تعداد راهبر آموزشی در سراسر استان زنجان در روستا‌های فاقد شبکه‌های ارتباطی حضور می‌ یابند و از طریق ارتباط گرفتن با معلمان و دانش آموزان، درسنامه‌های تهیه شده را ارائه و به سوالات آنان پاسخ می‌دهند.

به گفته او، این درسنامه‌ها به دو شکل مکتوب و سی دی در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می‌گیرد تا خللی در امر آموزش به وجود نیاید.

این مسئول با اشاره به تولید محتوای انجام شده در گروه‌ های آموزشی این اداره کل نیز ادامه داد: تولید محتوا برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان به دو شکل انجام می‌شود که یک روش تولید محتوای کشوری بوده که از طریق شبکه سراسری آموزش و همچنین شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

سلامی افزود: در روش دوم نیز تهیه محتوای آموزشی توسط معلمان و گروه‌های آموزشی استان زنجان در قالب گروه تولید محتوا ارائه می‌شود.

او اضافه کرد: از زمان آغاز آموزش غیرحضوری تاکنون، بیش از هزار دقیقه محتوای آموزشی در قالب‌های مختلف توسط گروه‌های آموزشی استان زنجان تهیه و برای بهره مندی دانش آموزان در شبکه‌های مجازی و شاد پخش شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: محتوای آموزشی تولید شده در استان زنجان برای تمامی پایه‌ها و دروس مقطع ابتدایی در سایت گروه‌های آموزشی بارگذاری و در دسترس دانش آموزان و معلمان  قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: برای آن دسته از دانش آموزانی که در روستا‌ها هستند و به اینترنت دسترسی ندارند و یا دانش آموزان حاشیه شهر‌ها که توان مالی خرید تبلت یا گوشی هوشمند را ندارند درسنامه‌ هایی تهیه شده و از طریق راهبران آموزشی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

این مسئول پیشتر نیز اعلام کرده بود: ۸۵ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان زنجان عضو شبکه شاد هستند که با اقدامات انجام گرفته این رقم افزایش می‌یابد.
 
منبع خبر:ایرنا
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.