حزب الله لبنان اعلام کرد از شخصیت‌ها و سایت‌های خبری که این حزب را به دست داشتن در انفجار بندر بیروت متهم کرده‌اند، شکایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حزب الله لبنان اعلام کرد از شخصیت‌ها و سایت‌های خبری که این حزب را به ناحق به جنایت علیه بشریت و دست داشتن در انفجار بندر بیروت و دیگر اتهامات متهم کرده اند، شکایت می‌کند.

ستاد اطلاع رسانی حزب الله همچنین از تجمعی در مقابل کاخ دادگستری بیروت خبر داد. قرار است در این تجمع سید ابراهیم الموسوی، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان سخنرانی کند. این تجمع ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه برگزار می‌شود.

چهاردهم مرداد گذشته، انفجار مهیبی در بندر بیروت باعث ویرانی این بندر و وارد آمدن خسارت‌های زیادی به پایتخت لبنان شد. بر اثر انفجار در انبار نیترات آمونیوم متعلق به شرکتی موزامبیکی در بندر بیروت بیش از ۲۰۰ نفر کشته و هزاران نفر زخمی و چند هزار خانه مسکونی ویران شدند.

دولت لبنان پیش از این اجازه تحقیقات بین المللی درباره این حادثه را نداد و در تحقیقات داخلی ۲۸ مقام از جمله مسئولان بلندپایه بندر بیروت بازداشت شدند و سخنان بیش از ۵۰ شاهد شنیده شده است.

انفجار بندر بیروت بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان را عمیق‌تر کرد و دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر وقت را مجبور به استعفا کرد و «سعد حریری» هم اکنون مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
عجب
آخرین اخبار