فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

۳۲ هزار مراقب سلامت در کشور خدمات بهداشتی به افراد ارائه می‌دهند

زالی گفت: ۱۹۰۰۰ خانه بهداشت و ۳۲۰۰۰ مراقب سلامت در کشور خدمات درمانی به افراد ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در وبینار سواد، آموزش و سلامت در کشور‌های فارسی زبان اظهار کرد: امروزه نقش سواد در مراقبت از سلامت بسیار مهم و تعیین کننده است به صورتی که افراد با سلامت کامل آزمایش‌های روتین خود را بهتر از سایرین انجام می‌دهند.

او ادامه داد: عمده تصادفات موتور سوار‌ها و بروز حادثه در این افراد به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است و افراد با سواد بیشتر از بقیه از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

زالی گفت: در حال حاضر ۱۹۰۰۰ خانه بهداشت و ۳۲۰۰۰ مراقب سلامت و بهورز در کشور خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند و امروزه بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۰۰ زن باردار تحت پوشش این خدمات قرار دارند و از خدمات مراقبتی برخوردار می‌شوند.

ارزیابی مجدد قد و وزن دانش آموزان در اسفند سال جاری 

در ادامه زینی وند رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، اظهار کرد: در خال حاضر بسته تحولی ویژه دانش آموزان تحت عنوان بسته کنترل وزن و قد دانش آموزان پیش بینی شده است و امروزه. قد و وزن ۱۳ میلیون دانش آموز محاسبه و ارزیابی شده است

او‌گفت: با شیوع بیماری کرونا و در منزل ماندن دانش آموزان رژیم غذایی و چاقی از جمله مسائل مهم دانش آموزان است و در اسفند ماه امسال ارزیابی مجدد قد و وزن دانش آموزان انجام می گیرد.

زینی وند در پایان یادآوری کرد: در حال حاضر تمام برنامه هایی که برای دانش آموزان مان انجام می شود برای دانش آموزان اتباع خارجی نیز اجرا می شود تا آنها در سلامت مشغول به تحصیل باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.