رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان گفت:پرونده برای متصدیان ۱۵ نانوایی متخلف در این شهرستان تشکیل و به تعزیرات ارسال شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،بیژن بداغی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان روز چهارشنبه در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان آبادان گفت:تخلف ۱۵واحد نانوایی شامل مواردی مانند گران‌فروشی، کم فروشی، و رعایت نکردن نکات بهداشتی در شرایط کرونایی و نزدن ماسک است که پرونده‌ تشکیل شده برای بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او افزود: در راستای اجرای مصوبه‌های کارگروه آرد و نان شهرستان آبادان در خصوص تشدید اقدامات نظارتی در حوزه آرد و نان و همچنین کالاهای اساسی و اقلام پرمصرف، رصد و پایش بازار، این اداره علاوه بر بازرسان، کارکنان اداری را در راستای رفع التهاب بازار به منظور کنترل نرخ کالا، خدمات و جلوگیری از هرگونه گران‌فروشی احتمالی و اجحاف در حق مصرف کننده بسیج کرده‌است.

بداغی، با اشاره به نیمه فعال بودن برخی واحدهای نانوایی آبادان اضافه کرد: سهمیه آرد یارانه‌ای نانوایی‌های غیرفعال و یا نیمه‌فعال کسر و بین نانوایی‌های فعال تقسیم خواهد شد.

او اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل کم فروشی، گران فروشی، رعایت نکردن ساعت کاری، عرضه خارج از شبکه و جابه‌جایی مشکوک آرد از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان موارد را گزارش دهند.

سید مصطفی علوی‌نیا سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آبادان نیز این نشست گفت:ماهیانه ۴۳ هزار کیسه آرد در شهر آبادان و ۱۰ هزارو ۶۵۰ کیسه آرد در روستاهای بخش اروندکنار و بخش مرکزی توزیع می‌شود.

او بیان کرد: متاسفانه در برخی از محله‌های آبادان هفت تا هشت مجوز نانوایی صادر شده در حالی که در برخی از محله‌ها مردم برای تهیه نان به دلیل نبود نانوایی با مشکل روبه رو هستند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آبادان افزود:به تعدادی از نانوایی‌ها در نزدیکی هم راه‌اندازی شده مجوز تغییر محل داده می‌شود تا مشکل مردم برطرف شود.

هم اکنون ۱۴۰ نانوایی یارانه بگیر و ۴۰ نانوایی آزادپز در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.