یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: حدود ۷ مورد از عفونت‌هایی که برای کودکان ایجاد می‌شود از نوع عفونت باکتریال است که باید حتماً تحت درمان قرار گیرند.

مائده جعفری، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: عفونت‌های باکتریال از عفونت‌های شایع در کودکان هستند.

او افزود: عفونت گوش میانی، فانژیت (گلودرد چرکی)، سینوزیت، مننژیت (عفونت مغزی)، عفونت ریوی، عفونت ادراری و عفونت پوستی مثل زرد زخم از بیماری‌های شایع دوران کودکی هستند.

جعفری بیان داشت: به دنبال سرماخوردگی در کودکان ۶ ماه تا ۳سال عفونت گوش میانی رخ می‌دهد که با تب بی قراری و درد گوش همراه است که نیاز به معاینه پزشک و شروع آنتی بیوتیک مناسب دارد.

او تصریح کرد: فارنژیت باکتریال در کودکان در سن ۵ تا ۱۵سال شایع است که با تب، درد، سوزش گلو و نقاط چرکی روی گلو ظاهر می‌شود و در صورت تاییدِ پزشک نیاز به درمان با پنی سیلین دارد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان تصریح کرد: سینوزیت بیماری باکتریایی است که به دنبال ابتلا به سرماخوردگی ایجاد می‌شود و سرفه و آبریزش بینی چرکی کودک به مدت  ۱۰تا ۱۴ روز همراه با تب ادامه پیدا می‌کند و نیازمند مراجعه به پزشک است.

جعفری با اشاره به اینکه مننژیت (عفونت مغزی) در نوزادان و شیرخواران با تب، بی قراری و یا خواب آلودگی و خوب شیر نخوردن ظاهر می‌شود، گفت: در کودکان بزرگتر با سردرد، تب، استفراغ، هراس از نور و بی اشتهایی بروز می‌کند و نیاز به بستری در بیمارستان و شروع درمان آنتی بیوتیکی دارد در غیر این صورت با عوارض و مرگ و میر همراه خواهد بود.

او افزود: یکی دیگر از عفونت‌های باکتریایی در کودکان عفونت ریوی یا پنومونی است که با تب و سرفه و تنفس تند مشخص می‌شود و در کودکان بزرگتر با احساس درد و تنگی نفس در هنگام نفس کشیدن رخ می‌دهد و نیاز به گرفتن عکس قفسه سینه و درمان آنتی بیوتیکی دارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اعلام اینکه عفونت پوستی مانند زرد زخم در کودکان شایع است و با یک زخم در صورت بیشتر اطراف دهان و بینی ظاهر می‌شود، بیان داشت: مشخصه زخم وجود ترشحات زرد و عسلی است که این بیماری مسریست و نیاز به درمان آنتی بیوتیک موضعی و یا خوراکی دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.