وضعیت کرونا در شهرستانهای سنندج و قروه بلاتکلیف است چراکه برخی از مسئولان وضعیت این بیماری را در این دو شهرستان قرمز و برخی دیگر آن را نارنجی اعلام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد ابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز ۱۳ آذر ماه در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های استان وضعیت بیماری کرونا را در شهرستان سنندج نارنجی اعلام کرده است.

او افزود: با تحلیل روند بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌ها، وضعیت شیوع ویروس کرونا در کردستان به نارنجی تغییر سطح پیدا کرده است.

به گفته زارعی پیش از این چهار شهرستان سنندج، قروه، مریوان و کامیاران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار داشتند که ۲ روز پیش طبق اعلام ستاد ملی مریوان و کامیاران از سطح اخطار (قرمز) خارج شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه اظهار داشته که روز گذشته نیز ۲ شهرستان باقی مانده از جمله سنندج و قروه از سطح قرمز به وضعیت نارنجی بازگشته اند و این در حالیست که اظهارات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خلاف این موضوع بوده است.

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز طی خبری از ادامه روند وضعیت قرمز کرونا در شهرستان سنندج خبر داده است.

فلاحی گفت: بر اساس ارزیابی‌ها وطبق نرم افزار ماسک، از لحاظ کرونا شهرستان‌های سنندج و قروه همچنان در جمع ۶۴ شهر کشور با وضعیت قرمز قرار دارند.

او ادامه داد: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که طی ۲ هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن‌ها به ازای هر صد هزار نفر جمعیت بیشتر از ۱۰ نفر باشد که متأسفانه این وضعیت هم اکنون در شهرستان‌های مذکور به وجود آمده است.

در تمام شهرستان‌های استان در ۲ هفته اول آذر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهر‌های سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با ۳۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهر‌های وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند.

در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ ممنوعیت فعالیت دارند و مراکز تجمعی و مشاغل شامل پاساژ‌های سرپوشیده، تالار‌های پذیرایی و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی تعطیل هستند و بقیه مشاغل باز خواهند بود همچنین حداکثر یک دوم کارکنان در محل کار حاضر خواهند شد.

حال جای سوال است که چرا اظهارات دانشگاه علوم پزشکی با معاون سیاسی استاندار کردستان همخوانی ندارد و تکلیف اصناف در این میان چیست؟

کرونا حال و هوای نه تنها شهر و روستا، بلکه خانه‌های مردم را نیزبا سالیان گذشته متمایز کرده و سبک زندگی مردم متاثر از شیوع ویروس ناشناخته‌ای موسوم به کووید ۱۹ یا همان کرونا شده است به همین خاطر اطلاع رسانی صحیح و به موقع در خصوص هر گونه خبری از این مهمان ناخوانده برای مردم از اهمیت بالای برخوردار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.