فلاحی گفت: وضعیت شهرستان‌های سنندج، بیجار، قروه، بانه، سقز، دیواندره، کامیاران و مریوان از لحاظ بیماری کرونا قرمز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام آخرین وضعیت استان از لحاظ شدت بیماری کرونا، گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان، این استان وارد موج سوم بیماری شده و ظرفیت تخت‌های برخی از بیمارستان‌های سطح استان برای بستری بیماران در حال تکمیل است.

او با بیان اینکه هر گونه علائم از قبیل آبریزش بینی، گلو درد، بدن درد، سر درد، سرفه و علائم تنفسی می‌تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد، افزود: افراد دارای علائم باید در خانه استراحت کرده و در صورت تشدید بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به افزایش شمار بستری‌های کرونا در استان اشاره کرد و یادآور شد: برای کنترل این وضعیت نیازمند همکاری بیشتر مردم، رعایت نکات بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک هستیم.

فلاحی با بیان اینکه مناطق زرد با خطر شیوع متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز خیلی پر خطر به شمار می‌آیند، عنوان کرد: وضعیت شهرستان‌های سنندج، بیجار، قروه، بانه، سقز، دیواندره، کامیاران و مریوان از لحاظ بیماری کرونا قرمز و تنها سروآباد و دهگلان در وضعیت نارنجی قراردارد.

او با ابراز نگرانی از اوج‌گیری این ویروس و همه‌گیری بیماری در شهر‌های استان بیان کرد: این مساله می‌تواند خدمت‌رسانی در مراکز بهداشتی و درمانی را با مشکل مواجه کند لذا از شهروندان گرامی خواستاریم از تجمع در اماکن عمومی و رفت‌و‌آمد‌های غیر ضروری خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر ضرورت و نحوه خود اظهاری از طریق ارتباط با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و سامانه اینترنتی www.salamat.gov.ir اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری با این سامانه در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.