بسته کمیته امداد:

ورود گروه‌های جهادی به عرصه اشتغال مددجویان/پرداخت تسهیلات ۵میلیونی به دانشجویان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت : طبق تفاهم نامه منعقد شده گروه‌های جهادی به عرصه اشتغالزایی برای محرومان و مددجویان تحت حمایت در استان ورود می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان، گفت : این تفاهم نامه به منظور ورود گروه‌های جهادی به عرصه اشتغالزایی برای محرومان و مددجویان تحت حمایت در استان منعقد شده است.

او گفت : تفاهم نامه همکاری مشترک بین کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه منعقد شده است.

رخصی افزود: این تفاهم نامه به منظور ورود گروه‌های جهادی به عرصه اشتغالزایی برای محرومان و مددجویان تحت حمایت در استان منعقد شده است.

او ادامه داد: شناسایی مددجویان مستعد و واجدشرایط برای ایجاد اشتغال و همچنین معرفی مددجویان به بازار کار از اصلی‌ترین اهداف گروه‌های جهادی بسیج به شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: این گروه‌های جهادی بخشی از نیاز‌های آموزشی و مهارت آموزی مددجویان را تامین خواهند کرد.

محسن رخصی با یادآوری اینکه گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) به مدت دو سال در استان فعالیت می‌کنند، افزود: گروه‌های جهادی و خیران اشتغال به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی، بیش از پیش به عرصه اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت ورود پیدا کنند.

تسهیلات ۵میلیونی به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شد

بهرامی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دالاهو از پرداخت تسهیلات ۵میلیونی به دانشجویان تحت پوشش در مقاطع تحصیلات کارشناسی و ۱۰میلیونی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی خبر داد.

بهرامی با بیان اینکه بیش از ۵۶ نفر دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: بخشی از این دانشجویان در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و علمی- کاربردی مشغول تحصیل هستند که باید برای تحصیل خود شهریه پرداخت کنند. بخشی از این دانشجویان نیز در دانشگاه‌های دولتی و روزانه مشغول به تحصیل هستند که ما به آن‌ها کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه پارسال بابت کمک هزینه دانشجویی ۳۵میلیون تومان پرداخت شده است، ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم این کمک هزینه در سال جاری به بیش از ۱۰۰میلیون تومان افزایش یابد.

بهرامی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دالاهو با بیان اینکه در حوزه پرداخت شهریه دانشجویان پارسال ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است، گفت: این رقم امسال به حدود ۱۲۴ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

بهرامی از پرداخت وام و تسهیلات به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: سقف وام امسال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد که مدت زمان پرداخت اقساط این وام بین ۳۶ تا ۶۰ ماه یعنی ۳ تا ۵ سال است. سایر دانشجویانی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند نیز می‌توانند با توجه به نیازشان در قالب وام از کمیته امداد کمک هزینه دریافت کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.