در راستای برخورد با تغییر کاربری‌ها از مسکونی به کاربری‌های غیرمجاز از جمله تجاری و خدماتی در خیابان‌های اصلی شهرکرد، کارگروه تخصصی تشکیل و پرونده متخلفان در این کارگروه بررسی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل زماندوست سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد در جلسه ساماندهی و تعیین کاربری‌های تجاری و مسکونی گفت: در راستای برخورد با تغییر کاربری‌ها از مسکونی به کاربری‌های غیرمجاز از جمله تجاری، خدماتی و... در خیابان‌های اصلی شهر کارگروه تخصصی تشکیل و پرونده متخلفان در این کارگروه بررسی می‌شود.

او اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا تاثیر فراوانی بر درآمد‌های شهرداری داشته و سبب شد تا شهرداری با مشکلاتی مواجه شود، بنابراین در راستای تحقق بودجه سال جاری باید مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها و مالکان وصول و این مبلغ که حق عموم مردم است باید قانونی پیگیری و اجازه ندهیم برخی افراد و مالکان حق شهروندان را پایمال کنند که این مهم در پیشرفت و توسعه شهر و ایجاد زیرساخت‌های لازم اثرگذار است.


بیشتر بخوانید




زماندوست با اشاره به اهمیت و لزوم ساماندهی ساخت و ساز‌ها و برخورد با متخلفان در امر تغییر کاربری‌ها افزود: در راستای برخورد با متخلفانی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته‌اند کارگروه تخصصی تشکیل و تا پایان دی ماه باید واحد‌های تجاری متخلف با اولویت خیابان کاشانی مشخص و نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام شود.

او با بیان اینکه مجری طرح باید از حمایت و پشتیبانی‌های لازم برخوردار باشد، بیان کرد: مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با کمبود نیروی انسانی مواجه است که ضمن تأمین نیرو باید نسبت به برخورد با متخلفان جدی‌تر وارد و قانون بدون دخالت سلایق و برای همه به صورت یکسان اعمال شود.

زماندوست با بیان اینکه نقشه راه شهرداری در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها قانون است ادامه داد: در برخورد با متخلفان، واحد اجرائیات باید اخطاریه‌های لازم را صادر و در صورت عدم توجه برخورد جدی انجام شود.

در ادامه مرجان دادایی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد با اشاره به تشکیل جلسات هم‌فکری و تعاملی با اتاق اصناف و اماکن گفت: واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری با افزایش گشت‌های نظارتی از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر باید جلوگیری کند.

او ادامه داد: شناسایی افراد متخلف در عرصه ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز به صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار دارد و برخورد قاطع و قانونی با عاملان تشدید می‌شود که در این راستا مدیران مناطق دوگانه باید اهتمام ویژه داشته و هرچه سریع‌تر پرونده‌های متخلفان را جهت سیر مراحل قانونی در جریان قرار دهند.

دادایی با اشاره به نقش مردم در پیشبرد اهداف توسعه شهر و کمک به تغییر کاربری‌ها از شهروندان خواست تا پیش از ورود و اقدام مجریان، افراد سریعاً به شهرداری مراجعه نمایند تا با همکاری و مساعدت اقدامات قانونی انجام و به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار