کارشناس فوتبال کشورمان درباره اخراج کی روش از تیم ملی کلمبیا توضیحاتی داد.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اخراج کی روش از تیم ملی کلمبیا اظهار کرد: مربیگری در اقصی نقاط دنیا با یکدیگر فرق می‌کند و جایگاه خاص خود را دارد. همچنین سبک‌های فوتبال، مربیان خاص خود را می‌خواهد. کی روش مربیگری را در پرتغال شروع کرد و بعد از آن در  باشگاه‌های منچستر یونایتد و رئال مادرید حضور داشت و سپس هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت و در نهایت راهی تیم ملی فوتبال کلمبیا شد و زیاد دوام نیاورد و اخراجش کردند. در مجموع کی روش سبک‌های مختلف فوتبال را تجربه کرده است.  

کارشناس فوتبال گفت: کی روش در کلمبیا احساس خطر می‌کرد، مربیگری در این کشور همانند آلمان نیست که به سرمربی تیم خود فرصت بدهند و با چند شکست تغییر و تحولاتی در کادر فنی خود می‌دهند. آلمانی‌ها برنامه استراتژیک دارند و یواخیم لو سرمربی تیم ملی خود را  به علت  یک باخت سنگین به اسپانیا اخراج نکردند چرا که آن‌ها به روند رو به رشد و تکامل فوتبال کشورمان توجه می‌کنند.  

مربیگری در کلمبیا سخت است 

او ادامه داد: کلمبیا فوتبال خشن، درگیرانه و تهاجمی دارد و مربیگری در آمریکای لاتین سخت است. البته سطح فوتبال کلمبیا درجه دوم آمریکای لاتین است و باید دید که کی روش ابزار لازم از جمله بازیکنان باکیفیت برای موفقیت در تیم ملی کلمبیا داشته  است یا نه. 

اقبالی بیان کرد: تیم ملی کلمبیا هیچ وقت قهرمان آمریکای لاتین نبوده، اما مدیران فوتبال کلمبیا تحمل چند شکست را نداشتند و کی روش را اخراج کردند. به هر حال مربیگری در فوتبال همین است و به قول معروف، ساک مربیان همیشه جلوی در قرار دارد و آماده جدایی از یک تیم هستند.  

هواداران کلمبیا  انتظار شکست سنگین تیمشان  برابر اکوادور  را نداشتند 

کارشناس فوتبال اظهار کرد: به هر حال مسئولان و هواداران کلمبیا انتظار نداشتند که تیمشان از تیم ملی اکوادور ۶ گل دریافت کند و همین موضوع باعث شد که بازیکنان این تیم تمرکزشان را از دست بدهند و در نهایت نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. البته تیم ملی برزیل ۷ گل از تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ دریافت کرد، بعضی از اوقات تیم‌های بزرگ هم شکست سنگینی می‌خورند و این اتفاقات در فوتبال طبیعی است.  

اقبالی: کی روش در کلمبیا احساس خطر می‌کرد/ مافیای فوتبال در کلمبیا وجود دارد

کی روش فدراسیون فوتبال ایران را مدیریت می کرد 

اقبالی درباره مقایسه عملکرد کی روش در ایران و کلمبیا  گفت: کی روش شناخت فرهنگی از ایران نداشت به همین علت او نمی‌توانست به خوبی با مردم و رسانه‌ها صحبت کند. البته کی روش کار مدیریتی اش در فوتبال کشورمان خوب بود، اما این مربی از لحاظ فنی نتایج خوبی به دست نیاورد. با توجه به اینکه مدیریت فوتبال کشورمان ضعیف بود، به همین علت کی روش تمام امور فوتبالمان را در اختیار گرفت و فدراسیون ما را مدیریت کرد. کلمبیا مشکلات فوتبالی اش  نسبت به ایران کمتر است و آن‌ها از لحاظ سازماندهی پیشرفته هستند و کی روش در آنجا فقط کار مربیگری می‌کرد. البته چرخه مربیگری در فوتبال کشومان معیوب  است و عملکرد مربیان ارزیابی نمی‌شود و  آن‌ها با وجود نتایج ضعیف در تیم‌های مختلف حضور دارند.  

مافیای فوتبال در کلمبیا وجود دارد 

او افزود: کی روش مربی کم تجربه‌ای نیست و در تیم‌های بزرگی همانند منچستر یونایتد و رئال مادرید کار کرده است و تجربه زیادی دارد. البته کی روش فوتبال کشورمان را مدیریت می‌کرد و همه مسائل تحت کنترل این مربی بود. همچنین  در جام جهانی شاهد بودیم که مدافع وسط تیم ملی کلمبیا به خاطر  گل به خودی به تیمش بعد از مدتی کشته شد و این موضوع نشان می‌دهد که مافیای فوتبال در کلمبیا وجود دارد و  مربیگری در این کشور خطرناک است.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
جالبه کیروش در فوتبال ایران میگن موفقیتی نداشته وقتی بازیکنان در بازی حذفی بجای اینکه دنبال توپ باشن میرن دنبال داور و تیم رو متلاشی می کنن سرمربی مقصر میشه بازیکنان معصوم واقع میشن !! چقدر ما ایرانی ها ناسپاسیم
آخرین اخبار