رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد فارس، گفت: ثبت نام دوره درست نویسی و ویراستاری زین قند پارسی در لامرد آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فاطمه قرآیی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد، گفت: دوره درست نویسی و ویراستاری زین قند پارسی با هدف ارتقای دانش خبرنگاران و روابط عمومی‌ها با تدریس سرفصل‌های فارسی‌نویسی، درست‌نویسی، ساده‌نویسی و فضای مجازی به صورت برخط (آنلاین) در اوایل دی ماه جاری برگزار می‌شود.

او، بیان کرد: بخش درست نویسی شامل فصل‌های واژگان و دستور زبان است و انتخاب این فصل به دلیل آن بود که بیشتر فعالان عرصه رسانه و مطبوعات از واژگان غیرفارسی  در دستور و نحو فارسی و جمله فراوان از ساختار غیرفارسی استفاده می‌کنند.

 قرآیی، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در فصل درست‌نویسی با نکات دستوری آشنا می‌شوند و در سرفصل ساده‌نویسی به نکته مهمی اشاره می شود که در نوشته‌های امروز به ‌ویژه نوشته‌های مطبوعاتی، طولانی‌نویسی و حشو و زیاده‌گویی باعث دیریابی مفهوم شده که به مخاطب‌گریزی می‌انجامد اما با ساده‌نویسی می توان راه را برای آسان‌سازی مسیر انتقال خبر بین خبرنگار و مخاطب فراهم کرد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد، ادامه داد: حوزه رسانه امروز در فضای مجازی  گسترده شده و قواعد و آداب درست نوشتن آن را باید بدانیم زیرا یکی از سرفصل‌های این دوره است.

او، افزود: این دوره با تدریس علیرضا حیدری، عضو هیئت مدیره بنیاد فردوسی، دارای سابقه ۲۳ سال روزنامه نگاری، دبیر گروه ویراستاری روزنامه خراسان و مدرس دوره‌های مختلف ویراستاری و درست نویسی و در ۱۲ جلسه به صورت برخط (آنلاین) برنامه ریزی شده است.

قرآیی، اضافه کرد: دوره یاد شده با اعطای گواهینامه معتبر و با همکاری بنیاد فردوسی مشهد و مؤسسه مطبوعاتی پارس ساحلی وطن، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد لامرد، کانون بسیج رسانه لامرد و مرکز آموزش عالی لامرد برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام این دوره تا پایان آذر جاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آموزشی، نام و نام خانوادگی و عنوان شغلی را به شماره واتساپ ۰۹۳۳۵۶۵۳۱۵۲ ارسال کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار